سیاست

روسای جمهور افغانستان و امریکا درمورد همکاری های ستراتیژیک میان دوکشور صحبت کردند

کابل  باختر/ 19حوت
حامدکرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان و بارک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده امریکا دیشب از طریق یک کنفرانس ویدیویی درمورد سند همکاری های استراتیژیک میان دو کشور، پروسه صلح و مسایل منطقوی صحبت نمودند.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این تماس ویدیویی، روسای جمهور دو کشور درمورد همکاری های استراتیژیک میان افغانستان و امریکا گفتگو نمودند ودر رابطه به پیشرفت های اخیر مذاکرات روی انتقال مسئولیت زندان بگرام صحبت کردند.
همینگونه روسای جمهور دو کشور در مورد پروسه صلح و مذاکره با مخالفین مسلح دولت نیز تبادل نظرکردند و رئیس جمهور امریکا از پروسه صلح به رهبری افغانها حمایت خویش را اعلام کرد.

در این کنفرانس ویدیویی حامد کرزی ضمن صحبت در رابطه به پیشرفت ها در مذاکرات همکاری های استراتیژیک میان دو کشور، راجع به سفر اخیرش به پاکستان نیز صحبت کرد و آنرا مثبت ارزیابی نمود.
قابل یاد آوری است که حامدکرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان و هیلری کلنتن وزیر خارجه ایالات متحده امریکا نیز شام دیروز طی یک تماس تیلفونی  در مورد سند همکاری های استراتیژیک میان دو کشور، صحبت کردند.
در این صحبت تیلفونی حامد کرزی و هیلری کلنتن درمورد روابط دو جانبه میان دو کشور، پروسه صلح، اوضاع منطقه و موضوع انتقال مسئولیت زندان بگرام به حکومت افغانستان، نیز بحث و تبادل  نظر نمودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا