امنیت

چهارقاچاقچی عمده موادمخدر در سرحد با تاجکستان گرفتار شد

 

کابل باختر/ 17/ قوس

مقامات وزارت امور داخله میگویند که چهار قاچاقچی عمده مواد مخدر را در پی عملیات مشترک با نیروهای ضد مواد مخدر تاجکستان گرفتار کرده اند.

 به گزارش آژانس باختر ، جنرال بازمحمد احمدی معین بخش مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله در آخرین اظهارات خود گفته است که این چهار تن در پی عملیات مشترک نیروهای ضد مواد مخدر افغانستان و تاجکستان گرفتار شده اند . این عملیات پنج روز در آن ولسوالی های ولایت بدخشان که مرز مشترک با تاجکستان دارند ودرولسوالی شورآباد تاجکستان كه هم مرز با افغانستان است انجام شد . در جریان این عملیات مقادیر عظیم مواد مخدر و مواد کیمیاوی که ازآن درتولید هیروئین استفاده میشود از بین برده شده و مقداری جنگ افزار نیز بدست آمده است.

 به گفته معاون وزارت امور داخله این عملیات به اساس تفاهمنامه که ماه قبل میان افغانستان و تاجکستان در راستا مبارزه مشترک با مواد مخدر و عوامل آن عقد شده است صورت گرفت و دوزن تاجکی که از سوی قاچاقچیان ربوده شده بودند نیز آزاد گردیدند . باآنکه این مقام وزارت امور داخله واضح نساخت که قاچاقچیان کی ها اند و تبعه کدام کشوراند مگر تاکید نمود که آنها برعلاوه قاچاق مواد مخدر در آدم ربایی و سرقت نیز دست دارند.

 قبل از این وزارت داخله افغانستان تعداد قاچاقچیان عمده مواد مخدر را ده تن ذکر کرده اند که شماری از آنها گرفتار و شماری دیگر متواری اند که تلاش برای گرفتاری آنها ادامه دارد.

 عملیات مشترک اخیر با نیروهای تاجکی اولین عملیات نیروهای ضد مواد مخدر افغان با یک کشور خارجی نیست ، قبلاًً نیروهای امنیتی افغان عملیات مشابه را با نیروهای ضد مواد مخدر روسیه و امریکا در بدخشان انجام داده بودند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا