سیاست

افغانستان، نیاز به بحران زدایی دارد نه ایجاد بحران دگر

کابل باختر 26 ثور
افغانستان درحال جنگ ، نیاز به بحران زدایی دارد نه ایجاد بحران دگر.
گزارشگر آژانس باختر مینگارد:مغزهای متفکر وسیاست مداران کشور می دانند که روزانه شماری از جوانان افغانستان ، فرزندان ملت این سرزمین به خاطر حراست از وطن وجلوگیری از توطیه های دشمنان مردم فقط به نام و طن و مردم خون های گرم شان را نثار مردم وافغانستان می نمایند برای آنان جغرافیای به نام افغانستان مطرح است نه این ویا آن .
بناً عقل سلیم وخرد سیاسی حکم میکنند  که نباید به مسایل مردمی رنگ هو یتی داد ومردم را بنام قوم وهویت منقسم کرد .
زمامداران ما پیوسته درمحافل بروحدت و یکپارچگی ملی دربرابر اهریمن وغلبه به چالش ها تاکید می کنند آنان می دانند که تعصب ، قوم پرستی کشور را بر باد می دهد.
مصلحت این است که باید در شرایط حساس کنونی برمسایل ملی اندیشید ، به خون های ریخته شده جوانان  این سرزمین درسنگر های دفاع از وطن درکران تاکران کشور ارج گذاشت وفرصت نداد که دشمن آب آلوده کند وماهی بگیرد .
یکی از اساسی ترین ویژه گی های نظام های متمدن ودموکراتیک را درحل معضل های اجتماعی ، سیاسی واقتصادی ، تفاهم  ومذاکره می سازد .
زمانی که تلاش برای برگرداندن بخشی از مشکل جنگ به مذاکره است آیا این امکان نزد خردمندان جامعه وجود ندارد که بر معضل ها ازطریق مذاکره وتفاهم غلبه کرد ، تا راهپیمایی های که مشکل ساز برای شهروندان است ، افغانستان خانه مشترک افغان هاس هر پروژه یی که دراین سرزمین درحال جنگ عملی می گردد مردم افغانستان از آن بهره مند می شوند ، بگذارید پروژه ها عملی گردند ، ایجاد موانع در برابر پروژه  های بزرگ استراتیژی دشمنان ملت افغانستان را تشکیل میدهد ، آنها  تلاش می کنند وکردند تا در راه عملی سازی پروژه توتاپ سنگ اندازی کنند  تا وان را کی داد ؟
تحلیل از و ضعیت جاری وتحرکات دشمن  در بسیاری از مناطق کشور همه را به وحدت وهمدلی فرا می خواند  تا بحران سازی .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا