جامعه

روز جهانی زمین دروزارت احیا و انکشاف دهات تجلیل شد

کابل باختر/ 2/ ثور
وزارت احیا وانکشاف دهات درهماهنگی با اداره ملی حفاظت از محیط زیست وشماری از نهادهای جامعه مدنی ، امروز درتالار انستیتوت این وزارت  از روز جهانی زمین تجلیل بعمل آورد.
به گزارش آژانس باختر ، انجنیر نصیر احمد درانی ، وزیر احیا وانکشاف دهات میگویدکه این وزارت در هنگام تطبیق پروژه های انکشافی متعهد به رعایت محیط زیست است .
وزیر احیا وانکشاف دهات ضمن صحبت درمورد حفاظت از محیط زیست و اهمیت آن در زندگی انسان ها و حیوانات گفت: بقای ما وابسته به زمین است نه از زمین برای ما، پاکی زمین و محیط زیست مسوولیت همه است ودرقسمت پاک نگهداشتن زمین و محیط زیست باید همه سهم داشته باشیم و به خاطر تطبیق و ترویج پروژه های انکشافی باید اولتر از همه محیط ز یست را آماده و مساعد سازیم .
وزیر احیا و انکشاف دهات افزود ،ما در بخش های ترانسپورت ، آبیاری ، تهیه آب آشامیدنی و انرژی قابل تجدید درروستاهای کشور کار میکنیم و مهمترین اولویت در این راستا جلوگیری از تخریب محیط زیست و توجه به انکشاف پایدار میباشد.
ازسوی هم غلام محمد ملکیار معاون مسلکی اداره ملی حفاظت از محیط زیست ، با استفاده از وزارت احیا وانکشاف دهات به خاطر تجلیل از روز جهانی زمین همچنان از ادارات دولتی غیر دولتی و از  مردم خواست که درهنگام فعالیت ها به محیط زیست سالم و زمین پاک توجه داشته باشند.
دراین برنامه نماینده گان وزارت زراعت ،مالداری و آبیاری برنامه انکشافی ملل متحد و نماینده جامعه مدنی نیز صحبت داشتند و در اخیر نیز نمایشنامه تیاتری" امسال سال عمل است سبز فکر میکنیم و سرسبز می نمائیم" نیز از سوی اتحادیه جوانان افغانستان اجرا گردید.
گفتنی است که امروز نمایشگاه آثار محیط زیستی به مدت یکروز نیز در صحن وزارت احیا و انکشاف دهات راه اندازی شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا