جهان

آلمان در حملات علیه گروه داعش شرکت نمی کند

برلین/ایرنا/باختر 31 سنبله
'فرانک اشتاین مایر' وزیر امور خارجه آلمان امروز گفت که این کشور در حملات هوایی یا زمینی ائتلاف تحت امر امریکا علیه گروه داعش در عراق مشارکت نخواهد کرد.
به گزارش سایت اطلاع رسانی آلمانی 'لوکال' ،اشتاین مایر با اشاره به ائتلاف تحت امر امریکا برای مبارزه با گروه داعش در عراق و اینکه وظایف متحدان در این ائتلاف معین است، افزودکه  برای ما این موضوع کاملا روشن است. برلین از قبل تصمیم گرفته است برای مبارزان کرد در عراق سلاح ارسال کند، اما قصد ندارد نقش بیشتری برعهده بگیرد.
حکومت آلمان ماه گذشته از ارسال تسلیحات نظامی برای کرد هادر مبارزه با داعش خبر داد. آلمان همچنین 40 کارشناس نظامی را برای کمک به مبارزان کرد به عراق اعزام کرده است.
' سایت اینترنتی لوکال افزوده است که  ارسال تجهیزات و سخت ابزارهای نظامی توسط آلمان برای دیگر کشورها اقدام غیرمعمولی است، زیرا به دلیل تاریخ ماجراجویی و آغاز دو جنگ جهانی از مداخله های نظامی خارجی خودداری می کند و به عنوان یک قانون ،به مناطق جنگی سلاح صادر نمی کند. اردوی المان تحت کنترل پارلمان این کشور است و مداخله نظامی اردو باید به تصویب مجلس نماینده گان برسد که معمولا چنین قوانینی را تصویب نمی کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا