ورزش

مرحله ی گروهی لیگ قهرمانان باصعود شانزده تیم برتر به پایان رسید

کابل 16 قوس باختر
مرحله ی گروهی لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا با صعود شانزده تیم برتربه دوریک هشتم نهایی دیشب پایان یافت.
با پایان این مرحله چلسی قهرمان فصل گذشته ی این پیکارها وداع تلخ با لیگ داشت ومنچسترستی دیگرتیم انگلیسی بازهم نه توانست ازدورگروهی پیش برود.
درگروه اول تیم تازه احیا شده ی پاری سن ژرمن فرانسه با  پانزده امتیاز به عنوان تیم نخست وپورتوی پرتگال نیزبا سیزده امتیازبه عنوان تیم دوم به مرحله ی یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان راه یافتند.
درگروه دوم شالکه ی آلمان با دوازده وآرسنال انگلیس با ده امتیازبه عنوان تیم های برتربه مرحله ی یک هشتم صعود کردند.
درگروه سوم مالاگای اسپانیا با دوازده وآس میلان ایتالیا با هشت امتیاز درجمع شانزده تیم برگزارکننده ی مرحله ی یک هشتم نهایی جای گرفتند.
درگروه چهارم بورسیا دورتموند آلمان با چهارده امتیازبه عنوان تیم صدرنشین به مرحله ی بعد راه یافت وریال مادرید اسپانیا هم یازده امتیازکسب کرد تا دومین حضورش با سرمربی گری مورینیو را درمرحله ی یک هشتم نهایی تجربه کند.
درین گروه که به گروه مرگ مسمی بود تیم های بزرگی چون آژاکس آمستردام هالند ومنچسترستی انگلیس ازگردونه ی این رقابت ها حذف شدند.
درگروه پنجم یونتوس با برتری یک برصفردربرابرشاختاردونتسک اوکراین ، شب گذشته موفق شد تا به عنوان تیم نخست به مرحله ی بعد صعود کند وتیم اوکراینی هم به عنوان تیم دوم وبا ده امتیازبه این مرحله راه پیدا کرد.
درین گروه چلسی با برتری شش بریک  شب گذشته خود دربرابرنورژیلاند دنمارک هم با تفاضل گول کمترنسبت به شاختارازگردونه ی رقابت ها حذف شد.
این تیم درفصل گذشته برای نخستین بارقهرمان لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا شده بود.
درگروه ششم بایرن مونیخ آلمان با کسب سیزده امتیازوتفاضل گول بیشترنسبت به والنسیای اسپانیا به مرحله ی یک هشتم پایانی صعود کرد.
درگروه هفتم بارسلونا علی الرغم تساوی بدون گول شب گذشته اش دربرابر بنفکا به عنوان تیم نخست با سیزده امتیازبه مرحله ی بعد صعودش را قطعی کرد وسلتیک هم با ده امتیازبه عنوان تیم دوم به این مرحله راه پیدا کرد.
اما درگروه هشتم منچستریونایتد با دوازده امتیازوگالاتاسرای ترکیه با ده امتیازخود شان را به مرحله ی یک هشتم پایانی این رقابتها رساندند.
مرحله ی یک هشتم پایانی لیگ قهرمانان باشگاه های اروپا که به سیستم حذفی برگزارخواهد شد به زودی قرعه کشی خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا