سیاست

جلسه ارزیابی و تعیین مجدد مراکز رای دهی بدخشان تدویر یافت

کابل با ختر / بدخشان 17 اسد
جلسه ارزیابی و تعیین مجدد مراکز رای دهی امروز از سوی دفترمحلی  کمیسیون مستقل انتخابات بد خشان  درتالار کنفرانس های آن ولایت تدویر یافت.
به گزارش خبر نگارآژانس باختر، احمد فیصل بیگزاد والی بدخشان گفت : علت به تعویق قرار دادن انتخابات پارلمانی و شورا های ولسوالی در سطح کشور به خاطر اصلاحات بنیادی در کمیسیون مستقل انتخابات میباشد  که حکومت وحدت ملی اصلاحات را در این کمیسیون بوجود آورده و فعلاً این مشکل حل گردیده است .
بیگزاد افزود : انتخابات پارلمانی و شورای های ولایتی در ۱۶ سرطان ۱۳۹۷ بر گزار میگردد که باید قبل از بر گزاری آن تمام مشکلات مردم در ولسوالی ها و مرکز در نظر گرفته شود و برگه های رای دهی در هر مرکز به اندازه رای دهند گان موجود باشد تا همه مردم بتوانند در انتخابات شرکت نمایند .
مسول کمیسیون انتخابات در بدخشان گفت : انتخابات پارلمانی و شورا های ولسوالی در ۱۶ سرطان سال آینده بر گزار میشودکه تثبیت و بازنگری مجدد مراکز رای دهی از تاریخ ۱۷اسد سال جاری درمرکزولایت به تاریخ ۲۳ اسد در ولسوالی ها از طرف کمیسیون مستقل انتخابات در هماهنگی با ولسوالان شورا های انکشافی ٬ معارف و متنفذان محل آغاز میگردد و این روند ۴۵ روز ادامه دارد .
وی افزود : مراکز رای دهی در مکاتب ایجاد میگردد ویا از تاسیسات عام المنفعه استفاده میشود و در محلی که ۲۰۰ رای دهنده موجود باشد یک مرکز رای دهی ایجاد میشود که دور ترین فاصله در مناطق شهری برای رای دهند گان ۳ کیلو متر میباشد و در مناطق روستایی ۵ کیلو متر در نظر گرفته شده است .
رئیس شورای ولایتی بدخشان میگوید : در افغانستان ولایات است که رای دهند گان آن از چهارصدهزار  نفر بیش نیست ولی در انتخابات گذشته در این ولایات ۲ ملیون کارت رای دهی از طرف کشور پاکستان توزیع گردیده است که کارت های تقلبی باعث نگرانی مردم شده است .
باید دولت افغانستان و کمیسیون مستقل انتخابات این مشکل را حل نماید و جلو تقلب را بگیرد.
وی افزود : تا زمانیکه ولسوالی های یمگان ٬ وردوج ٬ خستک جرم ٬ راغستان ٬ تگاب ٬ و ناحیه های شهر فیض آباد از وجود مخالفان  پاکسازی نشود، انتخابات شفاف در بدخشان نخواهیم داشت /بامی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا