سیاست

محمد اشرف غنی رئیس جمهور با معاون وزارت امور خارجۀ امریکا در امور سیاسی، دیدار کرد

کابل 7 قوس  باختر
محمد اشرف غنی رئیس جمهور اسلامی افغانستان در دومین روز سفرش به ژنیو پایتخت سویس، با دیوید هیل معاون وزارت امور خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا در امور سیاسی،   دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این دیدار که در اقامتگاه رئیس جمهور انجام شد، هر دو جانب در خصوص صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها، تمویل و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی، انتخابات و همکاری ایالات متحده امریکا با افغانستان در بخش های مختلف، بحث و تبادل نظر کردند.
رئیس جمهور از معاون وزارت امور خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا در امور سیاسی  به خاطر اشتراک در کنفرانس ژنیو در مورد افغانستان، تشکر کرد و از کمک های امریکا در بخش های مختلف با افغانستان، قدردانی نمود.
رئیس جمهور کشور گفت که صلح پایدار و باعزت خواست اساسی افغان‌ها است و مردم افغانستان، سیاسیون و نمایندگان اقشار مختلف در رابطه به روند صلح به رهبری و مالکیت افغانستان اجماع دارند و این اجماع سراسری به حمایت همیشگی و مشورۀ  دوامدارافغان‌ها استوار می باشد.
رئیس جمهور گفت که نسبت به هر زمان دیگر، شرایط برای  صلح فراهم شده است، بناً طرف های دخیل و کشورهای منطقه باید در راستای انجام موفقانۀ مذاکرات صلح بین الافغانی، همکاری های صادقانه نمایند، زیرا افغانستان باثبات به نفع منطقه و کشورهای جهان است.
دیوید هیل معاون وزارت امور خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا در امور سیاسی، ضمن تبریکی به رئیس جمهور به‌خاطر انجام موفقانۀ انتخابات ولسی‌جرگه گفت که کشورش در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری که بر مبنای حکم قانون اساسی و ارادۀ حکومت و مردم افغانستان برگزار می‌گردد، آمادۀ هرنوع همکاری می‌باشد.
موصوف با اشاره به پیشرفت در بخش‌های مختلف افغانستان، گفت که ایالات متحده امریکا به عنوان شریک پایدار بین المللی با حکومت و مردم افغانستان، به منظور ایجاد شرایط مصئون و باثبات با حکومت و نیروهای امنیتی افغانستان کار می نمایند.
دیوید هیل ضمن حمایت از پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها، گفت که ایالات متحدۀ امریکا در مذاکرات صلح بین الافغانی نقش ممد را ایفا کرده است.
وی افزود که کشورش در رابطه به روند صلح، انکشاف، توسعۀ اقتصادی، تمویل و تجهیز نیروهای امنیتی و دفاعی و بخش‌های دیگر، به کمک‌های دوامدار خویش با افغانستان متعهد می باشد. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا