جهان

پاکستان ادعای هند مبنی بر هدف گیری پایگاه تروریست ها را رد کرد

اسلام آباد – ایرنا -7 حوت –باختر
مقام های عالی سیاسی و نظامی پاکستان امروز سه شنبه با تقبیح تهاجم نظامی هند، ادعای دهلی جدید مبنی بر هدف قرار دادن پایگاه های تروریستی در پاکستان را رد کردند.
به گزارش رسانه های پاکستانی، نشست فوق العاده کمیته امنیت ملی پاکستان متشکل از رهبران سیاسی و نظامی این کشور به ریاست 'عمران خان'صدراعظم آنکشور امروز برگزار شد.
اعضای کمیته امنیت ملی پاکستان اعلام کردند که این کشور در مناسب ترین زمان پاسخ تهاجمی نظامی هند را خواهد داد.
آنان با بیان اینکه هند با نقض حریم هوایی پاکستان به دنبال دستیابی به منافع انتخاباتی است افزودند اقدام هند صلح و ثبات در منطقه را با خطر جدی روبرو کرده است.
رهبران سیاسی و نظامی پاکستان اعلام کردند که برای بررسی تهاجم نظامی هند نشست مشترک نمایندگان مجلس سنا و ملی برگزار خواهد شد و دستگاه دیپلماسی اسلام آباد نیز موضوع تهاجم هند را در مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، سازمان همکاری کشورهای اسلامی و با کشورهای دوست مطرح می کند..
رسانه های هندی به نقل از مقامات آنکشور ادعا کردند که در حمله صبح امروز (سه شنبه ) جنگنده های نیروی هوایی هند به پایگاه شبه نظامیان در پاکستان بین 200 تا 300 شبه نظامی کشته شدند.
در عین حال سخنگوی ارتش پاکستان امروز اعلام کرد که  جنگنده های هندی در نیمه شب حریم هوایی پاکستان را در امتداد خط کنترول مرزی نقض کردند و با مشاهده واکنش سریع جنگنده های پاکستانی به سرعت مجبور به ترک منطقه شدند.
بسیاری از رهبران سیاسی پاکستان از جمله 'عارف علوی' رئیس جمهور، روسای مجالس ملی و ایالتی و روسای احزاب مختلف این کشور اقدام هند مبنی بر نقض حریم هوایی پاکستان و ایجاد تنش میان دو کشور را تقبیح کردند..
پس از حمله انتحاری در کشمیر و کشته شدن 44 تن از نظامیان هندی، تنش ها میان دهلی جدید و اسلام آباد شدت  گرفت. دولت پاکستان در پاسخ متقابل به اقدام هند برای فراخوانی سفیرش از اسلام آباد، هفته گذشته سفیر خود را از هند بازگرداند.آشنا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا