سیاست

معاون اول ریاست جمهوری به گروپی پارلمانی صبا: تنها با اتحاد و همبستگي میتوان يك نظام مقتدر را تشكيل داد

مارشال محمد قسيم فهيم، معاون اول رياست جمهوري پيش ازچاشت امروز با گروپي از  نماينده گان مردم افغانستان در ولسي جرگه، كه درپارلمان كشور گروپ پارلماني "صبا" را تشكيل داده اند، ديدار كرد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،در جريان اين ديدار معاون اول رياست جمهوري تشكيل چنين گروپ هاي پارلماني را نشاني از دموكراسي در كشور دانسته افزود كه باور دارم با كار مشترك گروپ صبا، شيرازة يك گروپ پارلماني نيرومند در پارلمان شكل مي گيرد كه در حل مسايل جاري در كشور مي تواند سهم بسزايي داشته باشد.

معاون اول رياست جمهوري خطاب به اعضاي گروپ پارلماني صبا گفت كه افغانستان كشور كثير الاقوام است و تجربه تاريخ معاصر كشور نشان ميدهد كه تنها با اتحاد و همبستگي همه ساكنان اين سرزمين مي توان يك نظام مقتدر و نيرو مند را تشكيل داد و كشور را به راه ترقي و پيشرفت سوق داد.

 

معاون اول رياست جمهوري تجربه دوران جهاد و مقاومت ملي مردم افغانستان را نمونه يي از بهترين نوع شكل گيري بسيج و اتحاد مردم افغانستان وانموده كرده خاطر نشان ساخت كه در نتيجه وحدت و همبستگي مردم ما در اين دوره هاي درخشان، جهاد به پيروزي رسيد و نظام كنوني در واقع محصول ايثار گري هاي مردم و اتحاد و همبستگي شان مي باشد.

معاون اول رياست جمهوري افزود كه پارلمان افغانستان نيز در نتيجه مراحل تكاملي نظام نو در افغانستان شكل گرفته است و در واقع نمادي از همبستگي مردم ما در تصميم گيري هاي مهم و قانون گذاري مي باشد.

معاون اول رياست جمهوري وظايف اعضاي پارلمان دركشور را بسيار مهم خوانده اظهار اميدواري كرد كه نماينده گان مردم افغانستان در خانه ملت بتوانند همانگونه كه شايستة شان است در راه خدمت گذاري به مردم، تحكيم ثبات و فراهم‌ آوري زمينه هاي صلح و‌آرامش در كشوركار كنند و در اين راه با روحيه از خود گذري، بردباري، تحمل و گذشت، همديگر را بپذيرند وخود كمر رابراي نجات مردم و كشور ببندند زيرا تنها راه نجات مردم ما از وضعيت كنوني همين است كه اعتماد و خودباوري را در خود بيدار كنيم و با همين روحيه تلاش كنيم.

درین ديدار ، دو تن از اعضاي اين گروپ به نماينده گي از ديگران صحبت نموده گفتند كه هدف از ايجاد اين گروپ در پارلمان كشور، برقراري انسجام، تقويت همكاري ها ميان نماينده گان مردم، دوستي و همبستگي ميان نماينده گان و مردم افغانستان و فراهم سازي مشي مناسبي براي حكومتداري بهتر در جهت بيرون رفت از وضعيت كنوني در كشور مي باشد.

در پايان اين ديدار معاون اول رياست  جمهوري ضمن قدرداني از نماينده گان مردم افغانستان ياد آورشد كه حاضر است در راه تحقق اهداف شان همكاري كند.

 

بر بنياد يك خبر ديگر، مارشال محمد قسيم فهيم، معاون اول رياست جمهوري در ديدارش با شماري از علما و روحانيون ولايت تخار، مقام علماي ديني را در جامعه ارجمند ووالا خوانده از ايشان خواست تا بر عليه خشونت و تحجر انديشي بايستند.

معاون اول رياست جمهوري در اين ديدار كه در قصر صدارت انجام يافت به علماي تخار گفت كه نقش علما در همه ادوار تاريخ افغانستان در راه روشنگري و ارشاد برازنده است و شما وظيفه داريد كه بر ضد مفاسد اخلاقي و جنگ در هر جاي جامعه مردم را فرا خوانيد.

دراين ديدار، علماي تخار ضمن ارايه پيشنهادات، از معاون اول رياست جمهوري براي اعمار دارالعلوم مركزي ولايت تخار خواهان زمين در ولايت تخار شدند.

معاون اول رياست جمهوري در رابطه به پیشنهاد آنها به مراجع ذیربط هدایت لازم داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا