گزارش ها

وزیر دفاع امریکا: با طالبان آتش بس ولی با داعش نه !

کابل  باختر۲۰  جوزا
وزیر دفاع امریکا بیان داشته است که آتش بس با طالبان باعث تمرکز بیشترامریکا و ائتلاف  بر داعشی در افغانستان خواهد شد.
گزارشگر آژانس باختر مینگارد: جیمز متیس وزیر دفاع امریکا در اجلاس وزرای دفاع ناتو که اخیرآ در بروکس برگزار شد گفته است که با  انفاذ آتش بس با طالبان برای عساکر امریکا زمینه برابر شده که عملیات  هوایی خویش را  علیه داعش انجام دهند.
متس گفته است درحالیکه در افغانستان با طالبان آتش بس اعلام شده  ٬ عساکر امریکا با توقف عملیات علیه طالبان  حملات هوایی را علیه گروه داعش انجام میدهند وزیر دفاع امریکا تاکید باید  امریکا میخواهد همانگونه که در عراق  و سوریه نشانی از داعش نماند باید این گروه در افغانستان نیز نابود گردد، وزیر دفاع امریکا افزوده که هر چه زود تر کار گروه داعش را  تمام کند  و در چند ماه این کار  به انجام خواهد رسید.
وزیر دفاع امریکا گفته است که از طالبان میخواهیم که از این آتش بس استفاده نماینداو تاکید کرده است امریکا تمام قوت خود را علیه گروه القاعده و داعش به کار خواهد برد  و فشار وارد می نماید تا این گروه ها  در افغانستان فعالیت نداشته باشند.
این گفته ها در حالی بیان میشود  که طالبان  به درخواست حکومت افغانستان  مبنی بر آتش بس  از ۲۷ ماه رمضان الی پنجم عید واکنش نشان داده و اعلام کرده اند که  در ایام عید آتش بس را رعایت می نمایند مگر در برابر نیروهای خارجی همچنان خواهند جنگید.
گذشت زمان ثابت میسازد که طالبان بر عهد خوداستوار خواهد ماند و آیا طالبان متحد و یک پارچه اند ؟ ایام آینده عمق اختلافات طالبان را بر ملا میسازد .    ختم   عبدالخالق  شوخک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا