سیاست

محمد کریم خلیلی: کوریا امروز یکی از کشورهای مطرح جهان در پیشرفت و ترقی محسوب می گردد

کابل/10/میزان/باختر
سفیر جدید جمهوری کوریا مقیم کابل، بعد ازظهر امروز با محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور دیدار تعارفی انجام داد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر: در این ملاقات، چا یانگ چیل سفیر جدید کوریایی جنوبی مقیم کابل، ، ضمن ابراز خرسندی از آغاز ماموریت خود درافغانستان، بر ادامه همکاری های متقابل و وتوسعه روابط دوستانه بین دو کشور تاکید نمود.
به گفته وی، جمهوری کوریا، علاوه بر کمک به آموزش نیروهای امنیتی افغان، از سال 2011 به این طرف ده ها میلیون دالر را در بخش توسعه خدمات صحی، انکشاف دهات، زراعت و آموزش های مسلکی در افغانستان به مصرف رسانده و قرار است سال آینده یک مرکز آموزشی حرفوی از کمک های آن کشور در شهر مزارشریف نیز ساخته شود.
سفیر جدید کوریا از ادامه کمک های کشورش به افغانستان اطمینان داده گفت که دولت متبوعش سالانه حدود بیست میلیون دالر را در عرصه های مختلف برای کمک به مردم افغانستان به مصرف می رساند.
سپس محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور، ضمن ابراز قدردانی از کمک و همکاری های مفید دولت و مردم کوریا با مردم افغانستان، آن کشور را از دوستان دایمی و ستراتیژیک مردم افغانستان خوانده و ابزار امید واری نمود که نقش سفیر جدید آن کشور بتواند در راستای استحکام روابط و گسترش همکاری های متقابل بین دو کشورمفید و مؤثر واقع گردد.
معاون رییس جمهور از اعلام آمادگی سفیر کوریا برای ادامه کمک به افغانستان ابراز خرسندی نموده اظهار داشت که کوریا امروزه یکی از کشورهای مطرح جهان در عرصه پیشرفت وترقی محسوب می گردد.
سفیر جدید کوریا مقیم کابل، با اشاره به این که ارتباطات نقش عمده ای در رشد اقتصادی دارد، از علاقه مندی آن کشور در امرکمک به گسترش تکنالوژی معلوماتی و ارتباط، با دولت افغانستان خبر داده گفت کوریا حاضر است تجاربی را که دربخش توسعه اقتصادی دارد به مردم افغانستان منتقل کند.  ختم/نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا