سیاست

وزیر دولت در امور حوادث، به کار آغاز کرد

کابل باختر29 میزان

ویس احمد برمک وزیر دولت در امور حوادث  امروز از سوی سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری به مسؤلان و کارمندان اداره ملی آمادگی مبارزه با حوادث معرفی و به کار آغاز کرد.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر خبر داد: معاون دوم رییس جمهور حین معرفی ویس احمد برمک گفت: رسیدگی به حوادث یک ضرورت ستراتیژیک و حیاتی است. وی با اشاره به شرایط اقلیمی، شرایط آب هوا و وضعیت جغرافیایی کشور، تصریح کرد که افغانستان یکی ازکشورهای است که درکنار مشکلات که از ناحیه ثبات و امنیت دارد، با حوادث گوناگون طبیعی نیز مواجه است.

به گفتۀ معاون رییس جمهور، حوادث و رسیدگی به آن از اهمیت بالای برخور دار است و از این جهت ایجاب می کند که اداره ملی آمادگی مبارزه با حوادث، به لحاظ جایگاه اداری و حقوقی، از لحاظ تشکیل و ظرفیت و همچنان از نظر بودجه به یک اداره کلیدی ارتقا یابد و پس از این امور مربوط به حوادث و رهبری اداره ملی آمادگی مبارزه با حوادث توسط وزیر دولت در امور حوادث به پیش برده خواهد شد و این یک اقدام آغازین برای اهمیت دادن به موضع حوادث و رسیدگی به آن می باشد.

سرور دانش از کار کرد محمد دایم کاکر رییس پیشین اداره ملی آمادگی مبارزه با حوادث و همکارانش در سالهای گذشته تقدیر کرده گفت که مبارزه با حوادث و کمک به آسیب دیدگان تنها وظیفه دولت نیست، بلکه شهروندان نیز دراین زمینه مکلفیت های دارند که اگر چنانچه به وظایف و رسالت خود در این عرصه توجه کنند، امور رسیدگی به حوادث بیشتر از گذشته هماهنگ خواهد شد.

معاون رییس جمهور همکاری باشندگان مناطق مختلف کشور با بیجاشدن جنگ کندز را یک نمونه روشن از نقش مردم در کمک به آسیب دیدگان حوادث عنوان کرده و از آنان قدر دانی کرد.

ویس احمد برمک نیز با تأیید سخنان معاون دوم رییس جمهور تاکید کرد که باید مرکز ملی مدیریت حوادث، ارتقای ظرفیت اداره حوادث، سیستم هشدار دهی و سرمایه گذاری در بخش های زیربنایی براساس معیارهای قبول شده از موارد است که بایستی بدان توجه صورت گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا