سیاست

تجلیل از صد و یکمین سالروز استرداد استقلال کشور در وزارت مالیه

کابل /30 اسد/ باختر
وزارت مالیه از صدویکمین سالروزاسترداد استقلال افغانستان دیروز درمراسم باشکوهی در مقر این وزارت تجلیل کرد.
در این برنامه  عبدالهادی ارغندیوال، نامزد وزیر و سرپرست وزارت مالیه، معین اداری وزارت مالیه، معاون وزارت دفاع ملی، اعضای شورای ملی و شماری از روسا و کارکنان وزارت مالیه اشتراک داشتند.
این برنامه که به هدف بزرگداشت از سالروز استرداد استقلال کشور و یادبود از جانبازی ها و شجاعت نیاکان و قهرمانان راه آزادی افغانستان به رهبری شاه جوان غازی امان الله خان برگزار شد.
عبدالهادی ارغندیوال، نامزد وزیر و سرپرست وزارت مالیه در سخنان افتتاحیه این برنامهدرکنارتبریکی صد و یکمین سالروز استرداد استقلال کشور گفت:" بحث استرداد استقلال کشور موضوع پیچیده نبوده و همه ما و شما به خوبی میدانیم که این ارزش تاریخی را چگونه بدست آوردیم و چگونه آن را حفظ کرده می توانیم. استقلال ملی یک کشور لزوما به معنای استقلال مالی، اقتصادی و سائر ابعاد زندگی امروزی می باشد. دلیل اینکه چرا ملت ما پس از کسب استقلال سیاسی به امن و رفاه عامه نرسید، همین است که ما از لحاظ اقتصادی و مالی متکی به خود بنودیم و بدبختانه تا به امروز به این هدف خویش نائل نیامدیم."
وی افزود:" بناءً مسئله اساسی برای ما حل بحران های سیاسی بر اساس روش های ذات البینی و رسیدن هرچه زودتر به توسعه اقتصادی و انکشافی است، تا اتکای کشور خود را بر کمک های خارجی کاهش داده به استقلال مالی برسیم."
سرپرست وزارت مالیه در بخشی از سخنانش بر مبارزه علیه فساد اداری تاکید کرد و گفت که رهبری وزارت مالیه در بخش مبارزه علیه فساد تعهد جدی دارد و ما با فساد پیشه گان مبارزه جدی می کنیم."
در اخیر این برنامه، برای شماری از ورثۀ شهدای ملکی و نظامی وزارت مالیه مساعدت نقدی، برای شماری از منسوبان قطعه محافظت گمرکی رتبه و تقدیرنامه  از طرف رهبری وزارت مالیه اهدا شد.ماری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا