سیاست

کار بررسی چگونگی توزیع شناسنامه های جعلی آغازشد

کابل باختر/ 14/ سنبله
لوی څارنوالی بررسی های خود را درخصوص چگونگی توزیع شناسنامه های جعلی آغازکرد .
به گزارش آژانس باختر ، جمشید رسولی سخنگوی لوی څارنوالی امروز دریک نشست خبری گفت که هیئت متشکل از کمیسیون مستقل انتخابات ، احصائیه مرکزی و ثبت احوال نفوس به سرپرستی نماینده لوی څارنوالی توظیف شده اند تا چگونگی تزویر و جعل در شناسنامه ها را بررسی کنند که دراین اواخر توزیع شده است.
رسولی اضافه داشت این هیئت که به حکم ریاست جمهوری توظیف گردیده برعلاوه آنکه روی چگونگی تزویر وجعل در شناسنامه های تابعیت را بررسی خواهند کرد ارقام عمومی را درخواهند یافت که تاکدام اندازه این گونه تذکره توزیع شده است .
همچنان آنها ادعا های اشخاص حقیقی و حکمی را در رابطه به توزیع شناسنامه های جعلی بررسی نموده عاملان آن را شناسایی نمایند و نتیجه کار شان را به ریاست جمهوری گزارش دهند.
رسولی گفت که کار هیئت از امروز آغاز گردیده که از انکشاف و پیشرفت آن رسانه ها به گونه منظم آگاه خواهند شد.
باید گفت که اخیراً ائتلاف بزرگ ملی که از 30 حزب سیاسی شکل یافته هزاران نسخه از شناسنامه های تابعیت را در دید روز نامه نگاران قرار داد و ادعا کردند که این شناسنامه ها به گونه جعلی چاپ و  توزیع گردیده است.
ریاست ثبت احوال نفوس این ادعا را ردکرده و کمیسیون مستقل انتخابات توزیع شناسنامه را کار آن اداره نمیداند و در خصوص چاپ و توزیع تذکره جعلی خود را مسوول پذیرنمیداند.  ختم/ عبدالخالق

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا