امنیت

قوماندان اردوی ملی در شمال کشور: ما آمادۀ نبرد با تروریستان هستیم

شهرمزارشریف 31 حمل باختر
قوماندان قول اردوی 209 شاهین عملیات جدید طالبان  را  تحت نام عمری یک جنگ روانی تبلیغاتی دانسته گفت: نیروهای لشکر 209 شاهین نسبت به سال پار هم از نگاه تجهیزات وهم ازنگاه کمی وکیفی مجهز شده وتجربه کافی را نسبت به برنامه ها وتکتیک های جنگی طالبان داشته وهر نوع تحرک جنگی آنها را خنثی  ومهار می سازند.
جنرال عبدالحمید حمید قوماندان قول اردوی 209 شاهین که در رزمایش نیروهای امنیتی آن قول اردو اشتراک نموده بود گفت: هدف این رزمایش آماده گی وتجربه عملی نیروها ی اردو میباشد که خوش بختانه امروز موفقانه به فرجام رسید .
جنرال حمید افزود:  نیروهای  لشکر شاهین امسال نسبت به سال گذشته توان رزمی آنها  قوی گردیده است که علاوه برتجهیزشدن نیروهای زمینی ازنگاه نیروی هوای نیز به سه نوع طیاره جنگی دست یافته که یک موفقیت میباشد وهمچنان به تمام پلان های جنگی و تکتیک های رزمی شورشیان آشنایی کامل پیدا نموده است لذا به مردم افغانستان بخصوص باشند گان شمال کشور اطمینان میدهم که با هرنوع تحرک جنگی شورشیان مقابله نموده ودر جا سرکوب خواهد نمود. 
این قوماندان ارشد نظامی درشمال گفت: طالبان عملیات که بنام عمری نام گذاری نموده بود در اکثر ولایت های شمال دیروز آغاز نموده بودکه خوشبختانه با مقابله ومقاومت نیروها ی امنیتی  مواجه شده و در اکثر جبهات شکست خورده که تنها در ولایت جوزجان بیش از پنجاه  کشته وزخمی به جا گذاشته وهمچنان درولایت کندز نیز تلفات سنگین به آنها وارد شده است.
وی نام گذاری عملیات جدید طالبان را بنام عمری یک جنگ روانی وتبلغاتی دانسته  بیان داشت چون این جنگ مصرف وتلفات ندارد لذا برای مسموم شدن وتشویش شهروندان کشور شورشیان تبلیغات را به راه انداخته است. 
ساحه مسوولیت تامین امنیت  قول اردوی 209 شاهین نه ولایت شمال (بدخشان تا فاریاب) میباشد که اکنون در اکثر ولایت های شمال این قوماندانی با شورشیان در حال نبرد میباشند.
همچنان چند تن از سربازان اشتراک کننده نیز از هرنوع آمادگی برای مبارزه با شورشیان از خود نشان داده گفت که آنها با تمام توان با شورشیان مقابله خواهند کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا