اخبارامنیتفرهنگجامعهTOP

داکتر محمد قاسم وفايی زاده ، جوانان را نيروی محرکهٔ ارادهٔ ملی دفاع از نظام تلقی کرد

کابل /۱۴اسد / باختر

داکتر محمد قاسم وفایی زاده نامزد وزیر و سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ، امروز درنشست ” جوانان درحمایت از ارزش های ملی و نیرو های امنیتی و دفاعی کشور ” خاطرنشان کرد که جوانان امروز، سرمایه های اصلی کشور استند.

به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ دراین نشست که با حضور شماری ازمسوولان حکومت، جامعۀ مدنی و جوانان درمرکز اطلاعات ورسانه های حکومت برگزار شد، سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ، درصحبتی دررابطه به نقش جوانان درعرصه های مختلف جامعه، معلومات داد و تلاش های آنان را درساختن آیندۀ روشن افغانستان مهم دانست.

وی گفت : مردم افغانستان دردو دهۀ گذشته با اتحاد و یک پارچگی دست به دست هم دادند که نظام سیاسی جدید را درافغانستان شکل بدهند و این نظام سیاسی از ارادۀ ملی مردم افغانستان به عنوان یک کشور مستقل، آزاد و حاکم بر سرنوشت ملی خود، نمایندگی کند.

داکتروفایی زاده افزود که درطول این دو دهه تحول بزرگی در جامعۀ افغانستان شکل گرفته است که مهم ترین آن ظهوریک نسل جدید، با اراده، مسوول و تحصیل کرده است .

او گفت که جوانان امروز، سرمایه های اصلی کشور استند، سرمایه هایی که با تحصیل و مهارت های مسلکی و تخنیکی شان درجامعه، نقش ایفا می کنند و آیندۀ روشن را می توانند برای افغانستان تمثیل کنند.

دراین نشست، ادریس الکوزی معین امور جوانان وزارت اطلاعات وفرهنگ،  نیز صحبت کرد و از حمایت مردم افغانستان، به ویژه جوانان، از ارزش های ملی، نیرو های امنیتی و دفاعی کشور و جمهوریت، به قدردانی یاد کرد.

وی افزود که همه مردم افغانستان به خصوص جوانان با یک صدا ، افغانستان آباد، مترقی و آزاد می خواهند .

معین امورجوانان گفت: قشرعظیم جامعه ما را  جوانان تشکیل می دهند و آنان  درشرایط کنونی ثابت کرده اند که درکنار نیرو های امنیتی و دفاعی خود بر حفظ نوامیس ملی و ارزش های نظام، از هیچگونه تلاش دریغ نکرده اند.

او اضافه کرد که جوانان امسال به حمایت از نیرو های امنیتی و دفاعی کشور و به مناسبت روز ملی جوانان، کار زار ” هرجوان یک سرباز ” را راه اندازی کرده اند.

همچنان دراین نشست رابعه احمدی، فردین فدایی، عطار، حلیمه پوپلزی و موسی غیرت؛ به نمایندگی از جوانان و فعالان جامعۀ مدنی به ترتیب صحبت کردند .

آنان حمایت جوانان کشور را از ارزش های ملی و نیرو های امنیتی و دفاعی کشور ابراز کردند و خاطرنشان کرد که هرگزنمی پذیرند که کشور به عقب برگردد .

آنان نقش جوانان را درعرصه های مختلف جامعه ارزشمند دانستند و حمایت شان را از ارزش های نظام و جمهوریت اعلام کردند .

به همین ترتیب آنان از جوانانی که درشرایط حساس کنونی کشور را ترک می کنند، تقاضا کردند که کشور حیثیت مادر را دارد و نباید درچنین شرایط از کشور بیرون شوند .

احمدضیا احمدی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا