امنیت

سخنگوی وزارت امورداخله : طالبان خیلی ضعیف اند

کابل باختر/ 23/ ثور
درحالیکه طالبان ازآغاز عملیات خیبر که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد سخن میگویند این گروه در جریان پنج روزاخیر تلفات بی سابقه در درگیری با نیروهای امنیتی داشته اند.
صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله که امروز دریک نشست خبری درکابل سخن میگفت سروصداهای طالبان مبنی بر آغاز عملیات خیبر را به یاوه گویی توصیف نمود .
این گروه از آغاز هفته تا امروز سنگین ترین تلفات انسانی را دردرگیری با نیروهای امنیتی داشته اندکه نشان میدهد نیروهای امنیتی از توانایی و دست بالایی در انکشافات امنیتی دارند .
درحالیکه طالبان بیشتر به تبلیغات و درحالات هم به قتل افراد ملکی مبادرت ورزیده اند که نشانه از ضعیفی آنهاست .
سخنگوی وزارت امور داخله با ارائه ارقام دررابطه انکشافات اخیر امنیتی گفت که دراین مدت نیروهای امنیتی افغان پنجاه و نه عملیات و فعالیت های امنیتی رادرولایت های مختلف کشور انجام داده اند که منتج به کشته شدن 275 مخالف مسلح گردیده ، یکصدوچهل و هفت تن دیگرشان زخمی و هشتاد مخالف مسلح دیگر گرفتار شده اند .
همچنان دراین مدت هفت هزار کیلوگرام موادانفجاری ،تعداد  زیادی  اسلحه و سی و شش عراده موتر سایکل دهشت افگنان بدست نیروهای امنیتی افتاده است .
این گفته های سخنگوی وزارت امورداخله درحالی بیان میشود که طالبان روز گذشته 22 ثور را آغاز عملیات خیبر از سوی آن گروه اعلام داشته و تهدید گردیده که درجریان این عملیات به اهداف داخلی و خارجی حمله خواهد شد .
مگر صدیق صدیقی این اعلامیه طالبان را به خواب زمستانی تشبه کرد که تروریستان در ایام زمستان به پاکستان میروند و بعداز آموزش فعالیت های هراس افگنانه مردم ما را تهدید میکنند.
عملیات خیبر دنباله جنگ روانی طالبان است آنها درسال گذشته و سال های قبل از آن نیز از آغاز عملیات های شان با نام های بلند و اهداف بلند سخن گفته اند.مگر از آن نتیجه نگرفته اند ، تشدید حملات تروریستی وابسته به ایام ، فصل و زمان نیست. هرزمان که این گروه فرصت یافته برمردم افغانستان حمله کرده است .
او تهدید کردکه نیروهای امنیتی هرحمله طالبان را ده مرتبه تلافی خواهندکرد.
او گفت که آنچه را طالبان بیان کرده اند نمایانگر این امراست که تروریزم هنوزهم به عنوان یک چالش منطقه یی باقی مانده است که باید جامعه جهانی متوجه آن باشد.
سخنگوی وزارت امورداخله همچنان گفت که با خروج نیروهای خارجی از افغانستان ، روندکمک با پولیس ملی که دربرگیرنده تجهیز ، آموزش وظرفیت سازی است نه تنها خاتمه نیافته بل ادامه دارد و غرض دوام آن تعهدات جهانی وجود دارد، مگر این کمک ها بادرنظرداشت وضعیت و انکشافات کنونی باید بیشتر گردد.
ازطرف دیگر سخنگوی وزارت امورداخله از آمادگی های آن وزارت در صورتیکه انتخابات به دور دوم برود یاد آور شد که کمیسیون موظف امنیتی در این راستا کارمیکند ووزارت امورداخله اطمینان میدهدکه نیروهای وابسته به آن وزارت درصورتیکه انتخابات به دور دوم برود آماده اند تا امنیت آن را تامین کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا