اخبارجهان

استقبال پاکستان از خروج نظامی امریکا از افغانستان

اسلام آباد/ العالم/ ۲۷حمل/ باختر

قومندان اردوی پاکستان یک روز پس از تصمیم رییس جمهوری امریکا برای خروج نظامیان آن کشور از افغانستان، از این اقدام واشنگتن استقبال‌ کرد.

استقبال پاکستان از خروج نظامیان امریکا و ناتو از افغانستان در حالی عنوان می‌شود که جو بایدن در سخنرانی روز گذشته خود بار دیگر خواستار اقدامات بیشتر توسط پاکستان برای کمک به حل بحران افغانستان شد.

قومندان اردوی پاکستان یک روز پس از مشورت‌ تیلفونی با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا در خصوص افغانستان و تحولات پیرامون امنیت منطقه، با شاردافیر سفارت امریکا در اسلام‌آباد دیدار کرد.

روابط عمومی اردوی پاکستان با صدور بیانیه‌ یی اعلام کرد: جنرال «قمر جاوید باجوا» قومندان اردوی آن کشور روز پنجشنبه با «آنجلا آگلر» شارژدافیر امریکا دیدار و از تصمیم جوبایدن رییس جمهوری امریکا برای خارج کردن نظامیان این کشور از افغانستان تا پیش از ۱۱ سپتامبر امسال استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است: جنرال باجوا تأکید کرد که افغانستان مرفه، پایدار و صلح آمیز به نفع پاکستان به ویژه تمام منطقه است.

وی همچنان نسبت به همکاری‌های دو جانبه بیشتر پاکستان با امریکا در همه زمینه‌های مختلف در آینده ابراز امیدوار کرد.

طرفین در طول این نشست درباره موضوعات مورد علاقه متقابل و وضعیت کلی امنیت منطقه از جمله تحولات اخیر در روند صلح افغانستان به طور مفصل گفت‌وگو کردند.

رییس جمهوری امریکا بر پایان ۲۰ سال حضور نظامیان آن کشور در خاک افغانستان تاکید کرد و گفت: از ۱۱ ماه ثور جدول زمانی خروج از افغانستان آغاز خواهد شد.

جوبایدن روز گذشته اعلام کرد: واشنگتن از روز اول ماه می جدول زمانی مشخصی برای خروج ترسیم می‌کند. فریده بابک

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا