سیاست

اعضای ولسی جرگه با توضیحات وزیر داخله قناعت کردند

کابل باختر/ 11/ عقرب

نورالحق علومی وزیر امور داخله امروز ازسوی اعضای مجلس نمایندگان مورد استیضاح قرارگرفت.

شماری ازاعضای ولسی جرگه سوالات شان را درخصوص وضعیت امنیتی کشور، مقرری های جدید دروزارت امور داخله و برخورد سلیقوی آقای علومی دراین خصوص مطرح کردند.

وزیر امور داخله دربرابر هر پرسش جواب داد او تاکید کرد که دروزارت امورداخله سربازان خیالی وجود ندارد و اصلاحات لازم دروزارت داخله به وجود آمده است و پولیس درردیف اول جنگ قرار داد.

نورالحق علومی دررابطه به وضعیت جنگ درکشور گفت که حمایت بیرونی از طالبان زیاد شده درحالیکه تلاش پولیس و سایر نهادهای امنیتی درسرکوبی هراس افگنان ادامه دارد.

او پذیرفت که دشمن درحالاتی از نبود هماهنگی درسطوح پائین استفاده میکند ولی تاکید داشت که درسطح رهبری نسبت به قضایا برخورد همسان و دیدگاه واحد وجود دارد. وی پروژه داعش را چون طالبان یک پروژه خارجی خواند که مانند طالبان دربیرون ازکشور ماپایگاه دارند وحمایت میشوند.

وزیر داخله همچنان گفت که حمایت از طالبان در بیرون از افغانستان گسترده و جدی است اگر چنین نیست طالبان این همه امکانات لوژستیکی ، اسلحه مدرن راازکجا بدست میاورند و از کجا اکمال میشوند.

او گفت که طالبان افرادی نیستند که خود فکر کنند و خود تصمیم بگیرند بل نظامیان متخصص در بیرون از کشور برای آنها برنامه می ریزند و آنان را اداره میکنند.

با آنکه گفته های نورالحق علومی درنشست عمومی ولسی جرگه چند بار به دلیل جنجال ها و بگو مگوهای وکلا اخلال شد، مگر سرانجام اکثریت اعضای ولسی جرگه با گفته ها و توضیحات علومی قناعت کردند و به این ترتیب علومی به سمت اش ابقا شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا