اخبارTOPجهان

اسرائیل به زخمی شدن ۵ هزار نظامی آنکشور در جنگ غزه اعتراف کرد

کابل ۱۸ قوس باختر
یک روز نامه اسرائیلی اعلام داده است که از آٰغاز عملیات الاقصی از سوی حماس ۵ هزار نظامی آنکشور زخم برداشته اند.
روزنامه یدیعوت احارانوت چاپ اسرائیل، امروز (۱۸ قوس) در گزارشی به نقل از منابع نظامی اسرائیلی، از زخمی شدن بیش از پنج هزار نظامی این رژیم از زمان آغاز جنگ در غزه خبر داد.
این روزنامه وضاحت داده است از این میان دو هزار نفر معلول دایمی و دچارنقص عضو شده‌اند. به گفته منابع نظامی اسرائیلی، بخش توانبخشی وزارت جنگ این رژیم روزانه ۶۰ مجروح جدید را پذیرش می‌کند که بیشترین آنان دارای جراحات شدیدی هستند.
روز گذشته نیز ارتش اعلام کرد که گروهبان ذخیره، «کوبی دباش» ۴۱ ساله ساکنان طبریا، از نیروهای تیپ اینجینری و گروهبان یکم، «ایال مئیر» از ساکنان قدس و از نیروهای گردان ۶۹۹، دو کشته‌شده جدید اسرائیلی هستند.
با اعلام خبر کشته‌شدن این دو نظامی، شمار تلفات ارتش اسرائیل در حمله زمینی به نوار غزه که تا اکنون رسماً تل‌ ابیب به آن‌ اعتراف کرده، به ۹۴ نفر افزایش یافته است در حالی که شمار کشته شدگان به مراتب بیشتر از این است و مدیر یکی از گورستانه های نظامی اسرائیل گفته است که طور اوسط هر ساعت یک نظامی کشته شده را دفن میکنند.
به گفته کانال 12 اسرائیل تلفات از سوی ارتش اسرائیل در شرایطی است که آمار به شکل قطره‌چکانی اعلام می‌شود؛ ، ارتش این رژیم به شفاخانه ها دستور داده است تا بدون هماهنگی آمار زخمی‌ها را منتشر نکنند.
با تداوم عملیات زمینی ارتش اسرائیل در غزه، آمار تلفات نظامی رو به افزایش است؛ شامگاه پنج شنبه هم ارتش رژیم اسرائیل از کشته‌شدن دو نظامی دیگرش در درگیری با نیروهای مقاومت خبر داده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا