صحت

کمک سه عراده امبولانس به شفاخانه های سمنگان

ایبک / باختر/ 8/ قوس
سه عراده موتر امبولانس به ریاست صحت عامه ولایت سمنگان کمک شد.
این مساعدت به منظور رفع مشکلات شفاخانه های ریاست صحت عامه ولایت سمنگان ازسوی بانک جهانی صورت گرفته است.
داکتر عبدالحمید رییس صحت عامه سمنگان گفت ارزش مجموعی این امبولانس ها حدود دومیلیون افغانی بوده که ازطریق بانک جهانی به وزارت صحت عامه کشور کمک شده بود و وزارت صحت عامه آن را به شفاخانه های ولایت سمنگان توزیع کرد.
رییس صحت عامه گفت این امبولانس ها با تمام وسایل مدرن صحی مجهز بوده و آنان این امبولانس ها را امروز به منظور رفع مشکلات مریضان به شفاخانه های ولسوالی دره صوف بالا ، دره صوف پائین و شفاخانه ولسوالی روی دوآب این ولایت توزیع کرده و این شفاخانه ها را تجهیز کردند.
درهمین حال مسوولان ولسوالی های متذکره از کمک بانک جهانی وتجهیز شدن شفاخانه های ولسوالی ها با امبولانس های مدرن صحی اظهار قدردانی نمود.
انجنیر قربان آمر اجرائیه ولسوالی دره صوف پائین گفت آنان به منظور انتقال مریضان به خصوص زخمی های رویداد ترافیکی که درمسیر دره صوف، به مشکلات جدی مواجه بودند و آنان اکثر وقت مریضان عاجل و زخمی ها را توسط وسایط شخصی از قریه های دوردست به شفاخانه ولسوالی و همچنان به شفاخانه حوزوی ولایت بلخ انتقال میدادند.
او گفت با تجهیز شدن شفاخانه بیست بستر این ولسوالی میتوانند مریضان و زخمی ها را به طور مطمینی از قریه های دوردست به شفاخانه ولسوالی و از آن جا به ولایت بلخ انتقال دهند.
ازسوی هم رییس صحت عامه سمنگان گفت درمرکز و ولسوالی های شش گانه سمنگان سی و هشت مرکز صحی به شمول سه شفاخانه ولسوالی، یک شفاخانه ولایتی و سی و چهار کلینیک جامع و فرعی فعالیت دارد.
رییس صحت عامه افزود: با فرارسیدن فصل سرماه و ریزش برف درطی هفته جاری درولایت سمنگان واقعات مریضی سرماه خورده گی به خصوص سینه و بغل زیاد شده و مشکلات شفاخانه ها و کلینیک ها بیشتر شده و اما از تلفات جانی تا الحال بریاست صحت عامه راپور داده نشده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا