امنیت

برنامه برای توانمند سازی اقتصادی طالبان برگشته به صلح دربدخشان آغاز شد

فیض آباد 23 عقرب باختر
مسوولان شورای عالی صلح ولایت بدخشان ازآغازبرنامه ای برای توانمند سازی اقتصادی طالبان برگشته به برنامه ی صلح خبردادند.
دراین برنامه برای هرطالب برگشته به زنده گی عادی شش راس مواشی اهدا شد تا ازاین طریق اقتصاد خود وخانواده ی خود را رونق دهند.
قدرت الله درخانی رییس کمیته ی صلح ولایت  بدخشان به آژانس باخترگفت که دراین برنامه برای یک صدوبیست وهشت طالب برگشته به زنده گی عادی مواشی توزیع شد.
به گفته ی درخانی برای هرطالب برگشته به زنده گی عادی شش راس مواشی اهدا شد.
او هدف ازتوزیع مواشی به این جنگجویان سابق را ایجاد فضای درآمد پولی و رشد اقتصاد آنان خواند وگفت که آنان با پروش واستفاده ازاین مواشی می توانند زنده گی خود وخانواده ی شان را رونق دهند.
این برنامه بیش ازهفت ملیون ودوصد هزارافغانی هزینه برداشته است.
مولوی شمس الدین درگذشته یکی ازقوماندانان طالبان مسلح بود اما درحال حاضربه زنده گی عادی برگشته است.
اواز این برنامه که زمینه را برای خودکفایی اقتصادی آنان فراهم می سازد استقبال کرد وگفت ازاینکه دیگردست به ویرانگری سرزمینش نمی زنند خوشحال است.
شاه ولی الله ادیب والی بدخشان نیز ازاین برنامه به عنوان بدیل خوب ومناسب برای یک زنده گی خوب به طالبان مسلح خواند وازسایرطالبان مسلح خواست تا دست ازویرانگری برکشیده زنده گی عادی اختیارکنند.
این سومین برنامه ایست که طی دوسال برای خودکفایی اقتصادی طالبان برگشته به زنده گی عادی ازسوی شورای صلح بدخشان تطبیق  می گردد.
دردو برنامه ی گذشته طالبان برگشته به زنده گی عادی حرفه ازجمله خیاطی ونجاری را  فراگرفتند وگفته می شود که درحال حاضرازاین راه زنده گی خود وخانواده ی شان را پیش می برند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا