سیاست

بیشترین مساعدت های مالی ناروی از طریق حکومت افغانستان به مصرف خواهد رسید

 

كابل 17دلو باختر

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان ديروز با اسپن بارت آیده وزیر امور خارجه ناروی دیدار کرد.

به اساس معلومات دفتر مطبوعاتي رياست جمهوري به آژانس باختر،در این دیدار که در اقامتگاه رئیس جمهور کشور در شهر اسلو انجام شد، هر دوجانب روی گسترش روابط و همکاری ها میان دو کشور در چوکات موافقتنامه استراتیژیک، پروسه صلح افغانستان و مسایل منطقوی بحث و گفتگو کردند.

 حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، کشور شاهی ناروی را دوست واقعی و همکار مخلص مردم افغانستان دانسته، ضمن اظهار تشکر از کمک و همکاری های ناروی، گفت که آنکشور سهم بسزايی در کمک و همکاری با افغانستان داشته است.

حامد کرزی از امضای موافقتنامه دراز مدت استراتیژیک میان دو کشور اظهار خرسندی نموده، آنرا گام دیگری در راستای گسترش روابط میان دو کشور دانست.

همچنان رئیس جمهور کشور در این دیدار با توجه به تجارب ناروی در عرصه ارائه خدمات ملکی، خواستار همکاری آن کشور در این زمینه گردید.

در مقابل اسپن بارت آیده گفت که ناروی کشور دوست افغانستان است و خاطر نشان کرد که در زمینه گسترش همکاری های اقتصادی با افغانستان همکار می باشد.

وی گفت که بیشترین مساعدت های مالی ناروی از طریق حکومت افغانستان به مصرف خواهد رسید.

در ارتباط به پروسۀ صلح افغانستان، اسپن بارت آیده اظهار نمود که کشورش از پروسۀ صلح که توسط دولت افغانستان رهبری و مدیریت شود، حمایت میکند.

در اخیر این دیدار، رئیس جمهور اطمینان داد که حکومت افغانستان در زمینه مساعدت های مالی جامعه جهانی بخصوص ناروی که از طریق حکومت افغانستان به مصرف می رسد، پاسخگو و حسابده خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا