جهان

امارات به شهروندانش برای سفر به چند کشور عربی و غیرعربی هشدار داد

ابوظبی – منابع خبری بین المللی– باختر-21 سرطان
حکومت  امارات متحده عربی شهروندان خود را از سفر به لبنان منع کرد و نسبت سفر به 13 کشور دیگر از جمله یمن هشدار داد.
براساس این خبر، وزارت خارجه امارات متحده عربی از شهروندان خود خواسته است در تعطیلات تابستانی به دلیل مسائل امنیتی در سفر به سوریه، یمن، جنوب سودان جنوبی، افغانستان، سومالیا، اوکراین، پاکستان، نایجریا، عراق و لیبیا هوشیار باشند.
در بیانیه وزارت خارجه امارات همچنین به شهروندان اماراتی برای مسافرت به سیرالئون، لیبیریا به دلیل ویروس ایبولا و نیز تانزانیا به دلیل وجود وبای کولرا هشدار داده شده است.ختم/فهیم
58
کنفرانس ارسطو در پایتخت یونان افتتاح شد
آتن- ایرنا- باختر-21 سرطان
همایش بین المللی ارسطو و حضور 2400 ساله ایده و فلسفه وی با سخنرانی وزیر آموزش و امور مذهب یونان افتتاح شد.
به گزارش ایرنا از آتن، وزیر آموزش و امور مذهب یونان یکشنبه شب دراین مراسم با اشاره به ره آورد ایده ها و فلسفه ارسطویی، گفت: یونسکو سال 2016 میلادی را به نام ارسطو نامگذاری کرده است و این برای ما یونانیان و تمام طرفداران فلسفه ارسطویی و اندیشمندان جهان یک افتخار است.
'نیکوس فیلیس' افزود: اندیشه ها و فلسفه ارسطو باعث شد که در قرن دهم میلادی اولین پوهنتون در جهان برای بررسی مسایل فلسفی راه اندازی شود و بدین ترتیب گرچه ارسطو در یونان متولد شده ولی ایده های وی متعلق به جهان است.
وی گفت: فلسفه ارسطو فراگیر و جهان شمول است و پوهنتون هایی که برای بررسی ایده های فلسفی آن راه اندازی شده اند، به ارایه آموزه های فلسفی و اندیشه های علمی و فلسفی مهمی تاکنون در سراسر جهان دست زده اند، بنابراین ایده های این فیلسوف بزرگ به جهانیان و جهان بشری تعلق دارد.
وزیر آموزش و امور مذهبی یونان افزود: اساس تعلیمات و اندیشه های ارسطو برای تهذیب نفس و خودسازی انسان هاست، ارایه هنر انسان بودن و تامین زندگی آبرومندانه برای همه انسان ها براساس ارزش والای انسانی بوده است.
'نیکوس فیلیس' ضمن تشکر از بیش 500 استاد و اندیشمند شرکت کننده از سراسر جهان دراین همایش بین المللی، این همایش را رسماً افتتاح و برای کار اسایتد درخلال این همایش آرزوی موفقیت کرد.
پروفسور ودوریس ، رییس انجمن فلسفه یونان وبرگزارکننده این کنفرانس گفت: ترویج ایده های بشردوستانه و احترام به ارزش های والای انسانی که ارسطو منادی آن بوده، درحال حاضر که مناطقی از جهان با تنش های برگرفته از خصلت حیوانی و جهل دست و پنجه نرم می کنند، بیش از هرزمان دیگری برای جامعه انسانی ضروری است.
وی در ادامه خدمات جهان اسلام درحفظ و ارایه فلسفه ارسطویی را بسیار مهم قلمداد کرد و تصریح نمود: اندیشمندان جهان اسلام و عرب درگذشته باعث حفظ و ارایه اندیشه و فلسفه ارسطو شدند و خدمات ارزنده ای را دراین راستا انجام دادند و امروز نیز اندیشمندان جهان اسلام بیش ازدیگر کشورها به ارایه و حفظ ایده های فلسفه جهان شمولی وی همت می گمارند .
این همایش از روز یکشنبه آغاز شده تا جمعه این هفته در محل پوهنځی فلسفه پوهنتون آتن ادامه خواهد داشت.
در خلال این هماش بین المللی که به مناسب بزرگداشت ارسطو برگزار شده است موضوعاتی همچون اخلاق، تحصیلات، ارزش والای انسانی و انسان ایده آل، جامعه و حکومت ازنظر ارسطو و دیگر آموزه ها و تئوری های فلسفی ارسطو، طی مقالات توسط اساتید بیش از 45 کشور جهان ارایه خواهد شد.
یونان طی ده سال اخیرعلاوه بر تلاش برای جلب گردشگران خارجی برای استفاده از دریا و آفتاب، به جلب گردشگران خارجی با برگزاری همایش های بین المللی و با همکاری مراکز علمی این کشور و تعدادی از وزارتخانه ها نیز روی آورده تا بدین ترتیب صنعت گردشگری خود را که یکی از مهمترین منابع درآمد ملی این کشور می باشد، توسعه دهد.
یونانیان براین باور هستند که با برگزاری اینگونه همایش ها علاوه بر کسب درآمد، می توانند فرهنگ، هنر و تمدن خود را نیز به جهانیان و بخصوص به اندیشمندان جهان معرفی کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا