سیاست

سفیر ایران از فراهم سازی زمینه های مناسب زنده گی برای مهاجرین افغان، اطمینان داد

کابل باختر 12 میزان
محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی کشور امروز با محمد رضا بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران مقیم کابل دیدار نمود.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی شورای امنیت ملی به آژانس باختر: درین دیدار پیرامون وضیعت زندگی مهاجرین افغان در جمهوری اسلامی ایران، همکاری های اقتصادی آن کشور به افغانستان و مبارزه مشترک علیه تهدیدات منطقوی بحث صورت گرفت.
مشاور امنیت ملی کشور گفت که جمهوری اسلامی افغانستان نقش جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای منطقه در مبارزه مشترک علیه تروریزم و شورشگری را مهم میپندارد و سرکوب تهدیدات مشترک امنیتی را نیازمند موقف واحد کشورهای منطقه میداند.
مشاور امنیت ملی همچنان اظهار داشت که جمهوری اسلامی افغانستان آرزومند است که جمهوری اسلامی ایران برای مهاجرین افغان در آن کشور در چارچوب کنوانسیون های بین المللی و توافقنامه های دوجانبه، سهولت های لازم زندگی را فراهم نماید.
وی افزود که افغانستان به همکاری و کمک های اقتصادی ایران نیاز دارد و خواهان تداوم آن میباشد.
محمد رضا بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران مقیم کابل گفت که از موقف جمهوری اسلامی افغانستان بخاطر مبارزه مشترک منطقوی با شورشگری و تهدیدات جدید امنیتی حمایت میکند و اتحاد کشورهای منطقه را برای مبارزه با سرکوب تهدیدات امنیتی مهم میداند.
سفیر جمهوری اسلامی ایران از تداوم همکاری های اقتصادی کشورش به جمهوری اسلامی افغانستان و فراهم سازی زمینه های مناسب زندگی برای مهاجرین افغان در آن کشور نیز اطمینان داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا