سیاست

سیما سمر : اشتراک مردم درانتخابات ، شفافیت انتخابات را تضمین میکند

کابل باختر26 میزان
سیما سمررییس کمیسیون مستقل حقوق بشر امروز دریک نشستی خبری ازمردم افغانستان خواست که درانتخابات پیشرو اشتراک کنند و به نامزدان مورد نظرشان رای بدهند.
به گزارش آژانس باختر : دراین نشست رییس کمیسیون مستقل حقوق بشردرکنار آن که دررابطه به روند انتخابات پیشرومعلومات داد و برخی از رویداد ها دررابطه به انتخابات را برشمرد ، گفت که به اساس قانون اساسی افغانستان هرافغان حق دارد که درانتخابات اشتراک کند و به نامزد مورد نظرخود رای دهد.
او افزود که اشتراک مردم درانتخابات،  شفافیت انتخابات را تضمین میکند و تاکید کرد که کمیسیون مستقل انتخابات نیز باید روند انتخابات را با شفافیت پیش ببرد.
وی ضمن آن که از تمام مردم افغانستان خواست که درانتخابات اشتراک کنند ، ازنیرو های امنیتی کشور نیزتقاضا کرد تا امنیت مردم را درسراسر کشور ، تامین کنند تا مردم بتوانند ازحق رای شان استفاده کنند. 
سیماسمرخاطرنشان ساخت که بهترین محکمه برای افراد که گذشته خوب نداشته اند رای مردم است و مردم میتوانند به آنان رای ندهند و با ارادۀ قوی و بدون ترس به نامزدان مستحق رای دهند.
همینگونه وی  گفت بیست روز قبل کارزارانتخاباتی نامزدان آغازیافته بود ودرجریان این مدت شهربا نصب پوسترها و عکس های نامزدان رنگ دیگر گرفته است و ازنامزدان خواست تا پس از انتخابات شهررا پاک کنند.
همچنان دراین نشست رییس کمیسیون مستقل حقوق بشراضافه کرد  که مردم مسولیت دارند  درکنارنیروی های امنیتی کشور درتامین امنیت انتخابات سهم فعال بگیرند و ازمخالفین مسلح خواست که ازجنگ و کشتار مردم بیگناه دست بکشند و به روند صلح بپیوندند. احمدضیا احمدی 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا