سیاستاخبارآموزش

وزارت عدلیه: فعالیت‌ پوهنتون های بین‌المللی در کشور قانونی می‌شود

کابل/  ۲۹  جوزا/  باختر

وزارت عدلیه می گوید  که کمیته یی متشکل از نهاد های مختلف، روی  حل چالش‌های قانونی که  فراراه ایجاد و فعالیت دانشگاه‌های بین‌المللی در کشور وجود دارد کار می کند.

به گزارش آژانس باختر، این کمیته متشکل از نمایندگان  اداره امور ریاست جمهوری و وزارت‌های عدلیه، تحصیلات عالی، مالیه و امور خارجه است که روی قانونی‌ کردن فعالیت‌ این پوهنتون ها  از طریق ارائه یک سند تقنینی در کشور کار می‌کند.

این کمیته نشستی را به گونۀ مجازی برگزار کرده است که در آن روی تدوین سند تقنینی به خاطر ایجاد موسسات  بین‌المللی اکادمیک در کشور، موضوعات حقوقی و مالی این موسسات گفت‌وگو شده است.

وزارت عدلیه همچنان گفته است که اعضای این کمیته دربارۀ ایجاد تسهیلات و تسریع روند و نهایی‌ کردن تفاهم‌نامه دو جانبه میان ترکیه و افغانستان در مورد ایجاد پوهنتون مشترک بین‌المللی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی در کشور و دیگر پوهنتون‌ها نیز بحث کرده‌اند.

قرار است تفاهم‌نامۀ ایجاد پوهنتون مشترک افغان – ترک برای زنان زیر نام «مولانا جلال‌الدین محمد بلخی» به زودی با ترکیه در میان گذاشته شود و نیز پس از توافق برای تایید به نشست کابینه افغانستان ارائه می شود.

عبدالمجید غنی‌زاده، معین مسلکی وزارت عدلیه، در این نشست گفته است که این وزارت به زودی کار روی طرح قانون پوهنتون های بین‌المللی را آغاز می‌کند.

او می گوید؛ این قانون به هدف ایجاد تسهیلات لازم برای فعالیت پوهنتون های بین‌المللی در افغانستان طرح خواهد شد و پس از آن به نشست کابینه ارائه می‌شود. صائم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا