۱۰۰ روز

نماینده گان مردم نگرانی های شان را نسبت به آینده باشماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری درمیان گذاشتند

کابل باختر6 حوت
شماری از نماینده گان مردم که از اطراف واکناف کشور گردآمده بودند ،دربرنامه جرگه آزاد که ازطریق رادیوتلویزیون ملی به همکاری بی بی سی نشر می شود ،نگرانی های شان را نسبت به آینده باشماری از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری درمیان گذاشتند.
به گزارش آژانس باختر ،دراین نوشتار مختصر بحث روی پاسخ های نامزدان نیست بل بحث این است که مردم از برنده انتخابات آینده چه توقع دارند وچگونه برنارسایی هاانگشت می گذارندکه مردم جامعه به آن دست وگربیان می باشد.
دراین برنامه نماینده گان مردم مطرح کردند که بیشتر دختران وپسران جوان نسبت وضعیت اقتصادی ازدواج کرده نمی توانند ،صرف هزینه های هنگفت درهوتل ها وخریداری طلاوسایر مصارف ،توان ازدواج را از آنان گرفته است به این موضوع چگونه برخورد شود ناراضی ها به مخالفان می پیوندند .
راهکارچیست ؟ برای ازمیان برداشتن اختلافات قومی وزبانی  که بروحدت ملی آسیب رسانده است ،چه بایدشود ؟ اثرگذاری  زورمندان وتفنگ سالاران به فیصله های محاکم نکاح دختران جوان با مردان سالخورده ومحرومیت شمار زیادی آنها از تعلیم وآموزش ،میزان بلند بی سوادی درمناطق مرزی ، درمیان زنان مواردی بودند که مردم  از شمار کسانی که به خاطر به عهده گیری  رهبری آینده کشور پیکار میکند درمیان  گذاشتند . روح  موضوع بااین مساله بافت خورده است که همه شهروندان افغانستان چه شهر نشینان وقریه گزین ها همه درفکر آینده اند که چه وقت وچگونه به نا هنجاری  های موجود پایان داده می شود ،چه زمانی پنجره های کوچک درکلبه های تاریک ونم زده آنان گشوده می شود .
به این  دلیل  می خواهند از نامزدان بپرسند ،پاسخ بگیرند وسرانجام راه خود در انتخابات بیایند. 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا