سیاست

محمد کریم خلیلی: دولت تلاش خواهد کرد تا راه حل مناسب را در رفع مشکلات منطقه درواز ها روی دست گیرد

کابل باختر 20 ثور

شماری از بزرگان و موسفیدان منطقۀ دروازهای ولایت بدخشان بعد از ظهر امروز با محمد کریم خلیلی معاون رییس جمهور دیدارنمودند.

به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر ، دراین دیدار که لطیف پدرام و فوزیه کوفی دو تن ازنمایندگان مردم بدخشان در ولسی جرگه 

 

نیز حضور داشتند؛ دیدار کننده گان  درمورد مشکلات محیطی  باشندگان آن ولایت به خصوص منطقه درواز ها به معاون رییس جمهور توضیح دادند.

این دیدار کنندگان که از پنج ولسوالی منطقه درواز ولایت بدخشان نمایندگی می کردند، شکایت داشتند که باشندگان این ولایت به خصوص منطقه درواز، به دلیل وضعیت نا مناسب جغرافیایی، در فصل زمستان و بهار با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کنند.

به گفته ای آنها، اهالی منطقه درواز همه ساله  در فصل زمستان با خطر برف کوچ و در بهار با خطر سیلاب مواجه بوده و تاکنون راه مواصلاتی آن نیز اعمار نگردیده است.

آنان تاکید داشتند که کمک هایی که درحالات اضطراری توسط دولت افغانستان و یا سازمان های بین المللی برای باشندگان این منطقه فراهم می گردد، پاسخگوی مشکلات مردم آن ساحه نمی باشد.

از این رو، نمایندگان این مناطق از هیئت رهبری دولت افغانستان تقاضا نمودند تا به منظور رفع مشکلات باشندگان منطقۀ درواز و دیگرمناطق نا مساعد ولایت بدخشان، راه حل اصولی روی دست گرفته شود.

سپس معاون رییس جمهور ضمن ابراز خرسندی از دیدار با نمایندگان و بزرگان منطقه دروازها ولایت بدخشان، اظهار داشت که وی درجریان مشکلات و گرفتاری های باشندگان آن ولایت قرار داشته و امید وار است که اعمار سرک حلقوی، بتواند بخشی ازمشکلات مردم ولایت بدخشان را مرفوع سازد.

 

 

وی درخصوص پیشنهاد بزرگان منطقه دروازها و دیگر مناطق آسیب پذیر بدخشان گفت که به مشکلات و خواسته های آنان درچارچوب حقوق شهروندی رسیدگی خواهد شد. وی همچنین به دیدار کنندگان اطمینان داد که هیات رهبری دولت تلاش خواهد کرد تا راه حل مناسبی را درجهت رفع مشکلات باشندگان منطقه دروازها، روی دست گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا