جامعه

وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان : برای 49 هزار بیجا شده کمک نقدی شده است

کابل/باختر/17 اسد
از آغاز سال روان میلادی بیشتر از 31 هزار خانواده به اثر ناامنی و جنگ در کشور بیجا شده اند .
وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان میگوید که سراسر کشور یکصدوشصت و یک هزار خانواده بیجا شده ثبت گردیده است .
حفیظ احمد میاخیل ، مشاور مطبوعاتی وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان طی که در این مورد به خبرنگار آژانس باختر صحبت میکرد گفت که افزون بر آن مصیبت نزدیک به چهار دهه جنگ و ناامنی به میزان بیجا شدگان می افزاید ، افغانستان بنابر موقعیت جغرافیایی از جمله آسیب پذیر ترین کشور در جنوب آسیا محسوب میشود طی سه یا چهار دهه جنگ حدود نزدیک به یک میلیون بیجا شده درآن بسر میبرد.
به گفته وی از آغاز سال میلادی 31222 خانواده بیجا شده اند و در مجموع از آغاز سال روان میلای تا کنون برای حدود 49 هزار خانواده کمک های نقدی و غیر نقدی صورت گرفته است.
وی اظهار داشت ، بیشترین عوامل بیجا شدن را جنگ ، خشونت ، و ناامنی تشکیل میدهد.
او گفت در  بیشتر بیجا شدگان از زون شمال داریم از آغاز سال خورشیدی تا کنون 621 خانواده بیجا در ولایت های تخار ، کندز و فاریاب بیجا شده اند .
وی می افزاید ، در کل برای کمک ها به بیجا شدگان کمیته به رهبری وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان ایجا شده است که موسسه های همکاری نیز شامل آن میباشند ، ماندد اداره UNHCR و نیز نهاد های مانند اداره ملی مبارزه با حوادث طبیعی میباشد .
در این کمیته گروه های سروی نیز وجود دارند ، آنها به سروی می پردازند ، خانواده ها را بررسی میکنند و بعد کمک میکنند .نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا