جامعه

برای بیش ازچهارصد خانواده آب آشامیدنی تامین گردید

 

ایبک 2 دلو باختر

بابهره برداری دو پروژه عام المنفعه از کمک های دولت آلمان درولایت سمنگان مشکلات آب آشامیدنی و زراعتی بیش از چهار صدخانواده و دوهزار و دوصد و پنجاه جریب زمین زراعتی مرفوع گردید.

یمایکتن از مسوولان دفتر جی تی زید کشور  آلمان در زون شمال که تطبیق کننده این  پروژه هامیباشد به آژانس باخترگفت  مصرف این پروژه هاکه هشتاد هزار یورو شده ، از سوی کشور آلمان پرداخت گردیده است.

او گفت پروژه  اولی  شامل اعمار یکصدوبیست  متر دیوار استنادی به ارتفاع چهار متر و اعمار بیست  و دومتر کانال سرپوشیده در منطقه زراعتی کوکجر ولسوالی حضرت سلطان وپروژه دومی شامل ترمیم و بازسازی سربندکانال منطقه دلخکی و مرکز ولایت سمنگان میباشد که کارآن هشت ماه قبل آغاز شده بود واکنون تکمیل و به بهره برداری سپرده شد.

در همین حال انجنیر قربان شاه آمر برنامه ها و انجنیری حوزه دریای خلم شهر ایبک ولایت سمنگان ، به  آژانس  باختر، گفت از اثر سرازیر شدن سیلاب دراوایل بهار سالروان سربندکانال قریه دلخکی و ایبک مرکزسمنگان وقتی از کانال کوکجر ولسوالی حضرت سلطان تخریب شد و جریان آب آن قطع گردیده و دهقانان این قریه به خاطر آبیاری زمین های شان به مشکل جدی مواجه بودند .

اوگفت اکنون در این  کانال ها آب دریاجریان پیدا کرده و مشکلات آب زراعتی بیش از دوهزار  و دوصد و پنجاه جریب زمین زراعتی و آب آشامیدنی چهار صد و بیست خانواده محل مرفوع گردیده است.

از سوی هم باشنده گان قریه های متذکره از بهره برداری این پروژه ها اظهار خوشنودی نمودند.

 ذبیح الله یکتن از باشنده گان قریه غندکی وکوكجر گفت در بهار سالروان که سیلاب کانال را تخریب نمود   موازی بیست  جریب زمین که گندم کشت نموده بوديم، حاصل خوب نگرفتیم اما حالاکه این  کانال به طور پخته اعمار شده و مشکلات زمینهای ما ازبابت کمبود آب زراعتی حل شده و از سوی هم با تطبیق این پروژه ها زمینه کارکوتاه مدت برای صدهاتن از جوانان محل نیز مساعد گردیده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا