جهان

رییس جمهورامریکا با صدراعظم جرمنی ملاقات می کند

صدای امریکا – باختر13 سرطان
قرار است رئیس جمهور امریکا و صدراعظم جرمنی پیش از آغاز اجلاس «جی-۲۰» به‌شمول تغییرات اقلیمی و تجارت روی برخی از مسایل گفت‌وگو کنند.
انگلا مرکل صدراعظم جرمنی روز گذشته در برلین به خبرنگاران در مورد تظاهرات احتمالی علیه رئیس جمهور ترمپ در کشورش و موضوعاتی که در نشست «جی-۲۰» قرار است بحث شوند، گفت:
"زمانی‌که بر می‌گردد به رئیس جمهور امریکا، باز هم می‌گویم که مخالف هر نوع تظاهرات خشونت‌آمیز استم و همین را برای هامبورگ و نیرو‌های پولیس که در آن‌جا کار می‌کنند آرزو دارم. برعلاوه این در نشست «جی-۲۰» روی برخی از پرسش‌های بحث برانگیز گفت‌وگو خواهیم کرد که در اجندا شامل است مانند اقلیم و تجارت."
دفتر صدراعظم جرمنی می‌گوید، ملاقات میان انگلا مرکل و دونالد ترمپ در ششم جولای یک روز پیش از راه اندازی نشست «جی-۲۰» در هامبورگ انجام خواهد شد.
قصر سفید با نشر یک اعلامیه گفته‌است که در ملاقات میان این دو رهبر، روی تغییرات اقلیم، ابتکار مالی زنان در بخش تجارت و دیگر مسایل تجارتی بحث و گفت‌وگو خواهد شد.
قرار است نشست «جی-۲۰» در هفتم و هشتم جولای در شهر هامبورگ جرمنی به میزبانی انگلا مرکل صدراعظم این‌ کشور راه اندازی شود.
خانم مرکل از داشتن توقع بیش از حد از این نشست هشدار داده و گفته است که ممکن در مورد اقدامات در برابر منابع مالی گروه‌های تروریستی به یک موقف مشترک دست یابند، اما اختلافات در برخی موارد مانند توافق‌نامه پاریس در مورد اقلیم هنوز هم پا برجاست.
اداره دونالد ترمپ اخیراً تصمیم گرفت که از توافق‌نامه اقلیمی ۲۰۱۵ پاریس خارج شود. خلیل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا