سیاست

معاون اول ریاست جمهوری مشکلات بزرگان مردم ولایات بلخ، سرپل وجوزجان را استماع کرد

کابل باختر 23 قوس
سترجنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری امروز با شماری از بزرگان، محاسن سفیدان، منورین و جوانان ولایت سرپل، بلخ و جوزجان در اقامتگاه اش دیدار کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر،در این دیدار عنایت الله صمیم وکیل شورای ولایتی سرپل مراتب تبریکات خودرا به مناسبت گزینش معاون اول ریاست جمهوری به این سمت ابراز داشته درصحبتی به مسأله باز سازی و انکشاف متوازن و توجه به امنیت در آن ولایت صحبت نموده خواهان رسیده گی به این موضوعات از سوی معاون اول ریاست جمهوری گردید.
سپس مولوی محمد نبی نادری رئیس شورای علمای جنبش ولایت بلخ نیز به پاره ای از مشکلات در ولایت بلخ منجمله عدم تقرر جوانان تحصیل کرده آن ولایت در ادارات دولتی، رسیده گی به مشکل استملاک مندوی خشکه که  بیش از یک صد  دوکان را در بر می گیرد و از سوی عده یی از زورمندان قباله شده است، پرداخته خواهان تأمین عدالت از سوی دولت در این زمینه شد.

همچنان یکی از بزرگان ولسوالی قرقین پیشنهاد مردمش را در باره فعال شدن  بندر کلفت در ان ولسوالی و توجه به استحکامات سواحل دریای آمو که همه ساله در موقع آب خیزی خساراتی به مردم وارد می کند، به  معاون اول ریاست جمهوری ارایه کرد..
بعد یکی از څارندویان ضمن بیان تاریخچه څارندویان در کشور به نماینده گی از څارندویان یازده ولایت خواهان احیای دوباره این نهاد و برسمیت شناختن آن از سوی دولت شد.
همچنان دراین دیدار عزیزالله صابری به نماینده گی از مردم ولسوالی کوهستانان سرپل خواهان تمدید عملیات پاکسازی نیرو های امنیتی افغانستان در این ولسوالی شد که معاون اول ریاست جمهوری در زمینه  به مسئولان امور هدایت داد.
بعد معاون اول ریاست جمهوری ضمن ابراز شادمانی از دیدار با بزرگان ولایت سرپل و بلخ، به موضوع امنیتی در کشور اشاره کرده افزود که دولت در این زمینه برنامه هایی را رویدست دارد که پس از دستور مقام ریاست جمهوری در زمینه اقدامات فوری عملی خواهد  شد.

معاون اول ریاست جمهوری افزود که اوضاع مناطق شما از رهگذر بد امنی و موارد دیگر در نزد من پوشیده نیست و بزودی شما شاهد تحقق یابی طرح های دولت در این مناطق خواهید بود.

معاون اول ریاست جمهوری از رسیده گی به مشکلات مردم که در زمینه های مختلف اجتماعی و اقتصادی عارض شده اند اطمینان داده خاطر نشان کرد که تأمین امنیت، نظم و عدالت اجتماعی در دستور کار دولت جمهوری اسلامی افغانستان قرار دارد.
معاون اول ریاست جمهوری همچنان گفت که عملی شدن همه برنامه ها بگونه آنی امکان پذیر نیست ولی آن چه مهم می باشد اراده دولت برای فایق آمدن بر مشکلات و رسیده گی به مشکلات مردم نیازمند می باشد زیرا مردم قربانی جنگ و بی عدالتی شده اند.
همینگونه پایان دادن به پدیده غضب زمین ها ی دولتی توسط زورمندان، مبارزه با فساد و قاچاق از موضوعات دیگری بودند که در صحبت های معاون اول ریاست جمهوری مطرح شدند و وعده داده شد که به همه این مسایل پرداخته خواهد شد.
معاون اول ریاست جمهوری تأخیر در اعلان کابینه را به تلاش دولت بخاطر گزینش کادر ها و چهره های شایسته و مدیر وانموده کرده افزود که رئیس جمهوری کشور می کوشد تا بهترین ها را در پست های عالی دولتی اعم از نظامی و ملکی مقرر کند تا دولتی کارساز و توانا در افغانستان داشته باشیم.

معاون اول ریاست جمهوری همچنان گفت که دولت به گزینش نسل جوان تحصیل کرده در ادارت نیز توجه جدی دارد تا از توانایی و دانش شان در کار آبادی و عمران کشور بهره گیری شود.
معاون اول ریاست جمهوری در مورد رهایی برخی از محبوسین اززندان ها یاد آور شد که پالیسی دولت این است که مجرمینی  را که جرایم سنگین دارند و علیه منافع ملی کشور ایستاده اند و مرتکب جرم شده  اند باید مراحل حبسی را که قانون برای آن ها در نظر گرفته است سپری کنند و من از آن حمایت می کنم.
 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا