اقتصاد

تولید اکسیجن در افغانستان افزایش می یابد

کابل / ۳۰ جوزا / باختر
تولید اکسیجن در کشور به خاطر مقابله با موج سوم کرونا و با درنظرداشت نیازمندی های جدی در شفاخانه های مرکز و ولایت ها، افزایش می یابد.
نثاراحمد غوریانی وزیر صنعت و تجارت از شرکت‌های تولیدکنندهٔ اکسیجن در کابل و ولایت ها خواسته است که برای رفع نیازمندی آکسیجن بیماران کرونایی در کشور میزان تولیدشان را چند برابر افزایش دهند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر؛ غوریانی تأکید می‌کند که پس از درخواست وزارت صحت عامهٔ کشور مبنی بر افزایش استفاده از آکسیجن در شفاخانه‌های کوید۱۹ در کابل و ولایات، شرکت‌های تولید‌کننده نیز میزان تولید آکسیجن را افزایش داده اند.
به گفتهٔ وزیر صنعت و تجارت، ازبکستان و تاجکستان و شماری از تاجران خیرخواه نیز در چند نوبت محمولۀ کپسول‌های آکسیجن را برای استفاده در شفاخانه‌های کوید۱۹ کمک کردند.
از سویی هم به هدایت وزیر صنعت و تجارت کمیته‌ یی در این وزارت جهت بررسی و حل مشکلات فابریکه‌های تولید آکسیجن در کابل و ولایات ایجاد شده است.
هم اکنون بیش از ۳۰ فابریکهٔ تولیدی آکسیجن در کابل و ولایات فعالیت دارد که روزانه حدود 10هزار کپسول آکسیجن را تولید می کند و به شفاخانه‌های کوید۱۹ و افرادی که نیازمند آکسیجن استند به فروش می رساند.نازیلا عزیزی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا