جهان

هشت کارمند حکومتی پاکستان از سوی طالبان ربوده شد

کابل باختر 22 حوت
مقامات پاکستانی ادعا کرده اند که هشت مامور حکومتی از منطقه " توی خولا ی" وزیرستان جنوبی که هم مرز با افغانستان است ربوده شده اند.
مقامات پاکستانی گفته اند که  این هشت نفر برای بازدید ونظارت از کار ساختمان یک بند رفته بودند  که از سوی طالبان ربوده شدند.
با آنکه معلوم نیست کدام گروه این افراد را ربوده اند مگر منابع پولیس پاکستان ربوده شدن این هشت نفر را مرتبط با قضیه بازداشت 14 عضو گروه طالبان میدانند که به روز پنجشنبه از منطقه پشتون کوت شهر کویته  بازداشت شدند .
با آنکه طالبان افغان تا اکنون  درخصوص بازداشت 14 عضو آن گروه  وربوده شدن هشت کارمند حکومتی پاکستان اظهار نظر نکرده اند، برخی از تحلیل گران پاکستانی میگویند که این قضیه پاسخ به بازداشت افراد گروه طالبانی است که احتمالأ طالبان از این افراد درتبادله افراد بازداشت شده شان استفاده کنند.
به باور اگاهان  امور امنیتی افغان، قضایای اخیرشامل بازداشت افراد طالبان از شهر کویته  ومفتود شدن کارکنان  حکومتی پاکستان از وزیرستان جنوبی مانوری دیگری است تا مذاکرات صلح میان افغانها به تعویق افتد.
قبلأ طالبان افغان با صدور اعلامیه گفته اند که در مذاکرات صلح که درماه مارچ برنامه ریزی شده اشتراک نمی کنند.
مقامات درکابل این اعلامیه طالبان را یک تکتیک سیاسی خوانده اند.  آگاهان سیاسی افغان میگویند: قضایای اخیر چون بازداشت 14 عضو طالبان درشهر کویته و ربودن شدن هشت کارمند حکومتی پاکستان، در مذاکرات صلح، شدت جنگ میان دو گروه متخاصم طالبان درهرات میتواند  زمینه  بهانه  سازی های زیادی را برای طالبان واستخبارات پاکستان باهمکاری آن به میان آورد وآغاز گفتگو های صلح  میان حکومت افغانستان وطالبان را به تعویق اندازد .
این آگاهان میگویند که افغانها  باید آن چنان که در نشست چهار جانبه  وعده داده شده  راه های فشار علیه گروه طالبان را که حاضر به مذاکره نمی شوند  وحامیان آنان را جستجو کند .

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا