سیاست

معاون رییس جمهور به اعلان هرچه زودتر تقویم انتخاباتی تأکید کرد

کابل باختر 24 قوس
تدامیچی یما ماتو، معاون سیاسی نماینده خاص سرمنشی سازمان ملل متحد درافغانستان و عضو کمیسیون خاص اصلاحات انتخاباتی همراه با شاه سلطان عاکفی رییس آن کمیسیون امروز با قانونپوه سرور دانش معاون رییس جمهور دیدار کرده و پیرامون موضوعات مورد علاقه باهم بحث و گفتگو کردند.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، معاون رییس جمهور در باب اصلاحات انتخاباتی و پروسه انتخابات و به برگزاری انتخابات پارلمانی در سال آینده تأکید ور زیده گفت: تعیین تقویم انتخابات و برگزاری انتخابات پارلمانی در سال آینده به تأمین ثبات در افغانستان کمک می کند.
قانونپوه دانش در خصوص اصلاحات انتخاباتی، تأمین شفافیت انتخابات، انتخابات سراسری و عادلانه را از خواسته های اصلی مردم و حکومت افغانستان در فرایند اصلاحات انتخاباتی عنوان کرده افزود: در رهبری حکومت وحدت ملی هیچگونه اختلاف نظری در خصوص پیشرفت کار کمیسیون خاص اصلاحات انتخاباتی وجود نداشته و این امید واری وجود دارد که کار کمیته گزینش نیز به زودی آغاز شود.
معاون رییس جمهور از نقش نمایندگی سازمان ملل متحد در زمینه همکاری با کمیسیون خاص اصلاحات انتخاباتی و نقش شخص معاون سیاسی یوناما درآن کمیسیون نیز به نیکی یاد کرد.
در این دیدار معاون سیاسی یوناما که خود عضو ناظر کمیسیون خاص اصلاحات انتخاباتی نیز می باشد، اطمینان داد که جامعه جهانی و همکاران بین المللی افغانستان دولت و مردم این کشور را برای رسیدن به مقاصد تعیین شده برای اصلاحات انتخاباتی با در نظر داشت شرایط زمانی یاری خواهد کرد.
وی همچنین گفت که تلاش برای نهایی شدن بسته دوم پیشنهادی کمیسیون متذکره همچنان جریان داشته و سعی بر آن است که بسته دوم پیشنهادی کمیسیون در زمان تعیین شده آن به حکومت افغانستان تحویل داده شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا