امنیت

تاجکستان : کشت کوکنار در افغانستان رو به افزایش است

دوشنبه/نیوزنو/باختر/19دلو
حکومت تاجکستان گفته است که کشت کوکنار و چرس در افغانستان رو به افزایش بوده و این خود با بلند رفتن سطح جرایم در تاجکستان ارتباط مستقیم دارد.
رستم نظروف، رییس اداره مبارزه با مواد مخدر تاجکستان گفته است که در سال های اخیر با افزایش کشت خشخاش، زرع  بته چرس در افغانستان نیز افزایش یافته است.
به گفته وی، زرع این مواد در افغانستان جرایم ناشی از مواد مخدر را نه تنها در تاجکستان، بلکه در سایر کشور های که با افغانستان سرحد مشترک دارند، نیز افزایش می دهد.
به گزارش آژانس باختر به نقل از منابع خبری تاجکی، رستم نظروف دیروز در یک نشست خبری گفت، نیرو های امنیتی تاجکستان در سال 2013 میلادی حدود هفت هزار کیلوگرام مواد مخدر را کشف و ضبط کرده اند که نسبت به سال 2012 میلادی افزایش یازده اعشاریه هشت درصد را نشان می دهد.
از سوی دیگر، اداره مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد می گوید، کشت کوکنار در افغانستان در سال 2013 میلادی سی و شش  درصد افزایش یافته یعنی دوصد و نه هزار هکتار زمین خشخاش کشت شده است.
این اداره همچنان گفته است که تولید تریاک در افغانستان چهل و نه درصد بلند رفته  و حدود پنج و نیم هزار تن تریاک در این کشور تولید شده است.  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا