اقتصاد

قرار داد ۴۵ پروژه‌ انکشافی با شوراهای انکشافی 4 ولایت به امضارسید

کابل باختر 30 دلو
وزارت احیا و انکشاف دهات قرارداد ۴۵ پروژه انکشافی را به ارزش ۱۲۱ میلیون افغانی از طریق برنامه‌ لیتاکای آن وزارت امروز با مسوولان شورا های انکشافی چهارولایت به امضا رساند.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی وزارت احیاوانکشاف دهات به آژانس باختر، پوهنمل مجیب‌الرحمن کریمی، وزیر احیا و انکشاف دهات حین  امضای قراردادها گفت که برنامه لیتاکا به کمک مالی اداره همکاری جهانی کشور چاپان (جایکا) در مناطق سرحدی افغان- تاجک تطبیق می‌شود که فعالیت‌های آن در بخش تقویت اقتصاد خانواده‌ها به خصوص زنان می باشد.
وزیر احیا و انکشاف دهات افزود که این پروژه ها شامل ایجاد مراکز صنایع دستی زنان ، رشد تولیدات زراعتی ، خیاطی و سایرفعالیت های زنان می باشد.
کریمی علاوه کرد که این پروژه ها درولایت های بدخشان ، تخار، کندزو بلخ تطبیق می شود  که با تطبیق این پروژه‌ها برای ۴۵۵ نفرزمینه‌ کار دایمی فراهم شده  است و ۸۵ هزار تن به گونه‌ی مستقیم ازمزایای آن‌مستفید خواهند شد.
برنامه لیتاکا از سال ۲۰۱۴ میلادی به این سو در مناطق سرحدی افغان- تاجک به هدف بهتر ساختن اوضاع اقتصادی و اجتماعی این مناطق فعالیت دارد .
پروژهء لیتاکا برای بهبود معیشت در ساحات مرزی افغانستان – تاجکستان  روی احیای مجدد زیربنا های اقتصادی و انکشاف تجارت محلی تمرکز داردکه در افغانستان از سوی وزارت احیا و انکشاف دهات و در تاجکستان از سوی اداره انکشافی ملل متحد تطبیق می شود.فهیم

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا