امنیت

* نبود مواد اعاشوی درقوماندانی امنیه ولایت غور ، افراد را پولیس تهدید به ترک وظیفه نموده اند: * وزارت داخله : این مشکل درحال برطرف شدن است

کابل باختر/7/ عقرب
گزارشها درولایت غور حاکی از آن است که افراد پولیس ملی درآن ولایت از چندی بدینسو موادخوراکی شان را دریافت نکرده اند و و به مردم مراجعه کرده اند .
به گزارش آژانس باختر ، منابع از ولایت غور گفته اند که نزدیک به سه ماه میشود که مواد اعاشوی و موادخوراکی قوماندانی امنیه آن ولایت ازسوی دولت قطع گردیده و آنان مجبور اند بخاطر زنده ماندن و تامین امنیت همه روزه از باشندگان محل نان خشک درخواست میکنند.
گفته میشود  ما سربازان زمانیکه برای دریافت نان خشک به خانه ها می رویم برای ما گفته میشود شما چطور پولیس هستی که از خانه ها نان خشک گدایی میکنید .
مسوولان امنیتی ولایت غور نیز با تائید این موضوع میگویند بارها این موضوع را با مقام های مرکزی درمیان گذاشته اماتا حال به این مشکل رسیده گی نشده است  واین سبب شده است تا سربازان قوماندانی امنیه غور ترک وظیفه نمایند.
فعالان مدنی ولایت غور نیز این موضوع را نگران کننده خوانده و میگویند دولت نباید انتظار تامین امنیت را از سربازان گرسنه  داشته باشد.
آنان تاکید مینمایند که با تداوم این روند بیم آن میرود که سربازان زیادی صفوف نیروهای امنیتی افغان را ترک کنند.
نجیب الله دانش سخنگوی وزارت امور داخله در رابطه به نرسیدن مواد خوراکی برای نیروهای قوماندانی امنیه ولایت غور میگوید:  به اساس هدایت وزیر امور داخله تمامی اعاشه و مواد خوراکی سربازان ولایت غور دیروز به طور عاجل و ضروری رسانیده شده است.
به گفته دانش به منظور کوتاه آمدن اعاشه و مواد خوراکی ولایت غور دوتن از افسران مرکز این وزارت از وظیفه برکنار و به څارنوالی معرفی شده اند.
درهمین حال جنرال ضیا والدین ثاقب قوماندان امنیه ولایت  غور میگوید که همین حال بصورت فوری 300 بوجی آرد خریداری شده و به ولسوالی های مربوط توزیع گردیده است .
تقریباً دیگر مشکلات ،اکنون بزودی حل خواهد شد.
ختم / فریبا احسان زاده

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا