سیاست

رئیس جمهور غنی با اعضای شورای ولایتی هرات دیدار کرد

کابل باختر 14 جوزا
محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان  امروز با هیئت رئیسه و اعضای شورای ولایتی هرات دیدار کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، ابتدا کامران علیزایی، توریالی طاهری، محمد سردار بهادری و عسکر انوری به نمایندگی از اعضای شورای ولایتی هرات صحبت نمودند و حمایت شانرا از برنامه های حکومت مخصوصاً پروژه های بزرگ اقتصادی اعلام داشتند.
آنان نظریات و پیشنهادات شانرا در بخش های مختلف مخصوصاً سرک سازی و پیرامون مسایل اقتصادی و اجتماعی که در زندگی روزمرۀ باشنده های هرات تأثیر گذار می باشد، با رئیس جمهور شریک ساختند.
اعضای شورای ولایتی نسبت به وضعیت ولسوالی شیندند ابراز نگرانی نمودند و خواهان توجه جدی حکومت برای حل مشکلات در این ولسوالی شدند.
آنها ضمن حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی تأکید کردند که باید علیه دهشت افگنی مبارزه جدی صورت گیرد و منابع تمویل شورشیان از بین برده شود.
رئیس جمهور کشور پس از شنیدن صحبت های اعضای شورای ولایتی هرات، تکمیل شدن کار بند سلما( بند دوستی افغان-هند) را به همه مردم افغانستان تبریک گفت. او تصریح کرد که با افتتاح بند سلما(بند دوستی افغان- هند) خانه های مردم خصوصاً در سطح ولسوالی های ولایت هرات روشن خواهد شد.
رئیس جمهور کشور خاطر نشان کرد که شماری از پروژه های بزرگ اقتصادی در چند ماه پسین افتتاح شده که این پروژه ها زمینۀ تقویت همکاری های منطقوی را فراهم نموده است.
رئیس جمهور غنی گفت، در زمینۀ پیشرفت کار سرک های که افغانستان را به کشورهای منطقه وصل میسازد توجه جدی صورت خواهد گرفت و این موضوع یکی از اولویت ها می باشد.
رئیس جمهور غنی در خصوص حل مشکلات ولسوالی شیندند گفت که این ولسوالی از اهمیت ملی برخوردار است و شیندند بزودی به چند واحد سومی جدید تقسیم خواهد شد.
رئیس جمهور غنی با اشاره به مشکل سرپرستی در ادارات دولتی گفت که فشارهای سیاسی و موانع مختلف باعث ادامه کار سرپرستی گردیده و بزودی این مشکل بر طرف خواهد شد.
رئیس جمهور ضمن قدردانی از تلاش های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در راستای دفاع از وطن، گفت که در صورت موجودیت کدام تهدید جدی، نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان امر نابودی و حمله به دشمنان مردم را دارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا