اقتصاد

رییس جمهوری : افزایش صادرات بستگی به تولیدات میعاری داخلی دارد

کابل/ ۲۵ میزان/ باختر
محمد اشرف غنی رییس جمهوری اسلامی افغانستان شام دیروز در جلسۀ با مسوولان اداره ملی استندرد، گزارش اجراات این اداره را در بخش های استندرد سازی، ارزیابی مطابقت اجناس و خدمات با استندردها، صدور تصدیق نامه کیفی و علامت استندرد، مترولوژی و ایجاد سیستم لابراتواهای مرکزی، استماع کرد.
به اساس معلومات دفترمطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، در این جلسه که در ارگ انجام شد، مسوولان اداره ملی استندرد چالش های این اداره و پیشنهادهای شان را نیز با رییس جمهوری شریک کردند و بر اصلاحات ساختاری و افزایش بودجه این اداره تاکید کردند.
رییس جمهوری از اجراات اداره ملی استندرد قدردانی کرد و گفت که به خاطر رقابت بهتر محصولات افغانی در بازارهای جهانی، نیاز است تا کیفیت محصولات مطابق مقررات و معیارهای جهانی عیار شود. وی مسوولان اداره ملی استندرد را موظف کرد تا طرح های مشخص تدوین استندردها را با توجه به نیازمندی های بازار روی دست گیرند، تا خدمات و محصولات افغانی مصوون، باکیفیت و در مطابقت با مقررات و معیارهای جهانی عیار شود.
رییس جمهوری با اشاره به ضرورت افزایش صادرات کشور، گفت که افزایش صادرات کشور بستگی به تولیدات میعاری داخلی دارد و نیاز است تا اداره ملی استندرد روی اقلام عمده صادراتی کشور تمرکز جدی کند، تا زمینه رقابت بهتر محصولات افغانی در بازارهای جهانی فراهم شود.
همچنان رییس جمهور گفت که طرح های پشنهادی اداره ملی استندرد نیاز به تحلیل بیشتر دارد تا یک تصویر واضح و نتایج قابل قبول ارائه شود و در روشنایی آن تصمیم اتخاذ شود. نالان

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا