سیاست

محمد اشرف غنی: هیچ راه به گفتگو با اجیرن خارجی وجود ندارد

کابل باختر8 ثور
محمد اشرف غنی رئیس جمهور اسلامی افغانستان دیروز درجلسۀ فوق العاده شورای ملی وضعیت جاری کشور را به تحلیل گرفت ومطرح ساخت: هیچ راه گفتگو با اجیران خارجی وجود ندارد.
گزارشگرآژانس باختر می نگارد: رئیس جمهوری دراین سخنرانی به تعریف دشمن نیز پرداخت وصریحأ بیان داشت که دشمنان مردم افغانستان گروه های اجیر خارجی مانند داعش، القاعده وگروه های آدم کش حقانی وبرخی از طالبانی اند که با ریختن خون مردم لذت می برند وبه جنگ ودهشت افگنی ادامه میدهند.
با این استناد داعش ، القاعده ، گروه حقانی و طالبانی که به جنگ علیه مردم ودر یاری بیگانه گان ادامه می دهند، خون می ریزند، به شمار یتیمان وبیوه ها درکشور می افزایند، دشمنان مردم افغانستان اند وباب مذاکره با آنان دگربسته است.
امابه گفته رئیس جمهور، دروازه مذاکره برای آشتی با آن عده از گروه طالبان که حاضر اند برای توقف خونریزی وبازگشت به صلح وثبات به وطن شان همکاری کنند، باز است.
مدلل برآن وبراساس برآورد های که صورت گرفته است فرصت برای شماری از افغانان گیرمانده درترفند وحیله دشمنان مساعد است که با آنان ببرند، ازقتل وخون ریزی دست بکشند، به صلح برگردند و منافع ملی کشور را نسبت به منافع غیر، رجحان دهند. درآنصورت زمینه تصفیه حساب باگروه های دشمن سهل تر می گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا