اقتصادجامعه

پنج کارخانۀ تولید سولرآفتابی درهرات به فعالیت آغازکرد

هرات/ ۲۸ قوس/ باختر
پنج کارخانۀ تولید سولردرشهرک صنعتی هرات آغازبه کارکرد.
این کارخانه ها به سرمایۀ بیست وپنج ملیون دالر بخش خصوصی ساخته شده است.
همزمان با بهره‌ برداری از شرکت تولید سولر آفتابی اعتماد از سوی نثاراحمد فیضی غوریانی وزیر تجارت و سید عبدالوحید زاهد قتالی والی هرات، حمایت از صنعت و تجارت مهم ترین اولویت دولت افغانستان اعلام شد.
وزیر تجارت از افزایش علاقه مندی بخش خصوصی به سرمایه گذاری در عرصه صنعت ابراز خرسندی کرد و گفت:” سرمایه گذاری در حوزه های صنعت و اقتصاد سبب ایجاد اشتغال می شود و در بهبود وضعیت امنیت تاثیر دارد.
والی هرات تسهیل امور سرمایه گذاری و حمایت از تولیدات داخلی را یک اصل اساسی عنوان کرد و از برنامه های اداره محلی در جهت مبارزه با فساد و جلوگیری از واردات تولیدات مشابه یاد آوری کرد.
قتالی اطمینان داد که تمام ادارات دولتی غرض بهبود وضعیت سرمایه گذاری و حمایت از تولیدات داخلی، آماده همکاری اند.
در مراسم گشایش این کارخانه ها، در حالی که جمعی از سرمایه گذاران و تجار ملی، برخی مقامات دولتی و نمایندگان مردم در شورای ولایتی و ولسی جرگه حضور داشتند، حمیدالله خادم رییس اتاق صنعت هرات خواهان احداث کانالزسیون و قیرریزی جاده های شهرک صنعتی شد.
شرکت تولید سولر آفتابی اعتماد با سرمایه گذاری حاجی احمد شاه فقیری از تجار ملی سرشناس ساخته شد که برای ده ها تن زمینه کار را فراهم ساخته است.
با بهره‌ برداری ازین کارخانه ها، زمینه کار به حدود یک هزار تن از جوانان بگونۀ مستقیم فراهم شده است.
با ساخت این کارخانه ها، استفاده ازانرژی آفتابی درافغانستان بیشتر ترویج خواهد شد و بازارهای کشورازرهگذر این دستگاه ها به بازارهای کشورهای دیگربی نیازتر خواهد شد.
این درحالیست که هم اکنون سه صد کارخانه تولیدی در شهرک صنعتی هرات فعالیت دارد. ختم/ابوی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا