جامعه

سه پروژه زیربنائی و آموزشی ازسوی کشور آلمان ساخته شد

ایبک / باختر/ 18/ حمل
طرح سه پروژه زیر بنائی و آموزشی به هزینه حدود دو ملیون افغانی به کمک مالی کشور آلمان درموسسه عالی تربیه معلم ولایت سمنگان ترتیب و توسط هیات رهبری ولایت و سرقنسل کشور آلمان مقیم ولایت بلخ امروز افتتاح و به بهره برداری سپرده شد.
سید عبدالجمیل امانی رییس موسسه عالی تربیه معلم ولایت سمنگان درمورد چگونگی این پروژه ها گفت: این پروژه ها از طریق برنامه تعلیمات اساسی و ثانوی دفتر جی ای زید کشور آلمان درموسسه تربیه معلم ایبک و چهارمرکز حمایوی این موسسه درولسوالی حضرت سلطان، روی دوآب ، خرم سارباغ و دره صوف بالا این ولایت فعالیت دارد ، تکمیل گردیده است.
وی گفت؛ پروژه اولی آن شامل اعمار تعمیر کانتینری و اعمار دیوار احاطه موسسه تربیه معلم ایبک است که دراین پروژه یک تعمیر کانتینری به طور دو منزله ساخته شده درمنزل اول آن وسایل لابراتواری گذشته شده و درمنزل دوم آن جای برای آموزش میباشد.
به گفته وی، دراین پروژه موازی 32 جریب زمین محوطه این موسسه به طور اساسی و پخته به طول 860 متر و ارتفاع 70/2 سانتی متر با نصب سیم خاردار احاطه شد .
وی گفت، پروژه دومی آن ساخت چهارتعمیر کانتینری درمراکز حمایوی این موسسه درولسوالی ها بوده که این تعمیر ها به طور یک منزله از کانتینری ساخته شده و درآن وسایل و تجهیزات لابراتواری نصب گردیده است.
وی اظهار داشت، پروژه سومی آن شامل خریداری و تجهیز نمودن موسسه تربیه معلم و چهارمرکز حمایوی آن با وسایل فرنیچری، انواع و اقسام تجهیزات لابراتواری وساینسی با مواد ضرورت آن شامل مضامین کیمیا، فزیک، بیولوژی و ریاضی میباشد که با این وسایل تجهیز شده است.
درافتتاح این پروژه ها محمد هاشم زارع والی ولایت بهره برداری چنین تعمیر های معیاری و وسایل لابراتواری را گامی به سوی مسلکی وتخصصی شدن خواند.
از استادان و محصلین این نهادهای آموزشی خواست ازاین وسایل به شکل معیاری و مسلکی استفاده نموده و خود را به شکل مسلکی با جوهر علم و دانش آراسته کنند.
همچنان دراین مراسم سرقنسل کشور آلمان در مزارشریف صحبت نموده، گفت: کشور آلمان پروژه های زیادی را درولایات شمال کشور به منظور بهترشدن سیستم آموزشی این ولایات انجام داده و ازهمکاری های بیشتر کشور مطبوع اش درآینده به ولایت سمنگان اطمینان داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا