امنیت

دو خبرنگار در غزنی مورد لت و کوب قرار گرفتند

غزنی 11 سرطان باختر
دو خبرنگار  صبح امروز در ولایت غزنی از سوی منسوبان امنیت ملی آن ولایت مورد لت و کوب قرار گرفتند.
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، جمشید احمدی خبرنگار آژانس باختر در غزنی و فیصل احمد نوید خبرنگار تلویزیون یک که جهت پوشش خبری آغاز واکسین پولیو وارد شفاخانه ولایتی غزنی می شدند، از سوی چند کارمند ریاست امنیت ملی آن ولایت در حضور داشت پولیس لت و کوب شدند.
سید همایون معاون ریاست امنیت ملی غزنی در تماس به خبرنگار آژانس باختر گفت که آن منسوبان امنیتی را که دو خبرنگار را مورد لت و کوب قرار دادند، به خاطر بررسی به مدیریت 34 آن اداره معرفی کردند.
وی به نمایندگی از آن اداره از هر دو خبرنگار که مورد لت و کوب قرار گرفتند معذرت خواست و گفت که ریاست امنیت ملی حامی خبرنگار می باشد و به هیچ کسی اجازه نمی دهد که خبرنگاران را تحقیر و توهین کند.
عارف نوری سخنگوی والی غزنی با تایید این خبر به آژانس باختر گفت که این عمل کارمندان ریاست امنیت ملی آن ولایت با خبرنگاران زشت بود و خلاف قوانین کشور می باشد.
وی افزود که این قضیه به هیچ وجه قابل توجیه نمی باشد و این موضوع را پیگیری می کنیم.
این بار نخست نیست که خبرنگاران از سوی نیروهای امنیتی آن ولایت لت وکوب میشوند، در گذشته نیز چندین قضیه خشونت علیه خبرنگاران توسط نیروهای امنیت ملی در نهاد های مدافع ازحقوق خبرنگاران و آزادی بیان به ثبت رسیده است.احمد نعیم (دوستی)

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا