سیاست

طرح دو مقرره از سوی کمیته قوانین مورد تائید قرار گرفت

کابل باختر 14 قوس
کمیته قوانین کابینه افغانستان، طرح مقرره تنظیم اجراآت و فعالیت های اداره ملی آمادگی مبارزه با حوادث را تأیید کرد.
به اساس معلومات دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری به آژانس باختر، جلسه کمیته قوانین کابینه امروز تحت ریاست قانونپوه سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری و رییس آن کمیته برگزار شد که در آن طرح مقرره تنظیم اجراآت و فعالیت های اداره ملی آمادگی مبارزه با حوادث از جانب اعضای جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
این مقرره در 18 ماده به هدف، انسجام و هماهنگی فعالیت های مبارزه باحوادث طبیعی و غیرطبیعی، جلوگیری و از بین بردن اثرات ناگوار حوادث طبیعی و غیرطبیعی، حفظ دارائی های دولتی و غیردولتی از خطر حوادث، تأمین هماهنگی فعالیت های ادارات دولتی و غیردولتی در عرصۀ پاکسازی اراضی از ماین ها و مهمات منفجرناشده تنظیم شده است.
معاون دوم رییس جمهور مسؤلیت های اداره ملی مبارزه با حوادث را یک امر مهم و ضروری عنوان کرد و تأکید کرد که با توجه به وضعیت وشرایط فعلی کشور، این اداره باید طوری عمل نماید که برای شهروندان آسیب پذیر همکاری های لازم و به موقع صورت بگیرد.
کمیته قوانین، طرح این مقرره را تأیید و فیصله  کرد که طرح متذکره پس از درج نظریات اصلاحی کمیته جهت طی مراحل به کا بینه ارائه شود و در مورد تنظیم چگونگی ساختار تشکیلاتی این اداره کابینه تصمیم گیری نماید. 
در این جلسه همچنین طرح مقرره ارزیابی اثرات محیط زیستی و اجتماعی  مورد بررسی قرار گرفت. طرح مقرره ارزیابی اثرات محیط زیستی و اجتماعی  در 18 ماده به هدف پیش بینی، کاهش و جلو گیری از تأثیرات سوء بیوفیزیکی، اجتماعی و سایر اثرات نا مطلوب ناشی از عملی شدن طرح های انکشافی قبل از تطبیق پروژه، حفظ قابلیت تولید و ظرفیت سیستم طبیعی، تقویت و تنظیم انکشاف پایدار، فراهم نمودن زمینه اشتراک فعال ادارات ذیربط دولتی و سهیم ساختن آن ها در پروسه تصمیم گیری مسایل محیط زیستی و دیگر موارد مربوط به حفظ محیط زیست تدوین شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا