جامعه

کنگره ملی جوانان برگزار شد

کابل 18 میزان باختر
در کنگره ملی جوانان که امروز در کابل برگزار شد بر نقش جوانان در مذاکرات صلح تاکید صورت گرفت .
به گزارش خبرنگار آژانس باختر، کنگره ملی جوانان سلسله ای از گفتمان صلح میان جوانان مرکز و ولایت ها است که از طرف موسسه میدیوتیک به منظور فراهم سازی تبادل افکار میان جوانان در کابل برگزار شد.
در این کنگره حمید الله ځاځی مسوول هماهنگی نهاد یاد شده گفتگو و انتقال تجربه بین جوانان را زمینه خوب برای نقش آنان در تصمیم گیری حکومت دانست.
در این نشست عبدالقادر ځاځی نماینده مردم در ولسی جرگه برنقش جوانان در روند صلح تاکید کرد و افزود که باید در شورای عالی صلح برای جوانان نقش تصمیم گیری داده شود تا این موضوع گفتگوهای صلح را تسریع بخشد.
وی یکی از راه های حل معضل کنونی کشور را جوان سازی حکومت دانست و افزود که باید برای جوانان زمینه تحصیل، شغل و رفاهیت فراهم شود تا آنان آینده درخشان را رقم بزنند.
سید میثم احسانی معاون شبکه جوانان برای اصلاح و تغییر صحبت و گفت که باید مشکلات جوانان ریشه یابی شود تا نقش آنان در حکومت برجسته شود.
آغا محمد قریشی رییس پارلمان آموزشی جوانان نقش پارلمان آموزشی جوانان را در تامین صلح در کشور مفید دانست و گفت که تمثیلی خوبی که جوانان در پارلمان آموزشی انجام داده اند نشان می دهد که آنان ظرفیت رهبری حکومت را دارند.
کنگره ملی جوانان برای دو روز برگزار شده است که در اخیر روز اول این محفل اشتراک کنندگان به بحث آزاد پرداختند. مجیب الله مرزایی

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا