جامعه

کودک امروز کیهان شناس فردای افغانستان

کابل باختر 8دلو
معاد مهدی کودک نه ساله که استعداد شگرف در سیاره شناسی دارد می گوید مریخ محلی برای سکونت انسان نیست . این پسر بچه ای با استعداد که در صنف دوم لیسه وحید شهید درس میخواند اول نمره صنف اش نیز میباشد معاد نظر به تحقیقاتی که با استفاده از سیدی های کیهانی  وتلویزیونی انجام داده می داند که هیچ سیاره محلی برای آسایش انسان نمی باشد .
معاد مهدی این اظهارات را درحالی بیان می دارد که سازمان  فضایی امریکا ناسا درتلاش انتقال بیست وشش هزار انسان کره زمین به مریخ است واین سفر را سفربی برگشت  نام گذاشته است .
معاد می گوید اتوموسفیر مریخ نسبت به زمین ضعیف است شعاع بنفش آفتاب از آن نفوذ می کند  وزلزله های با قدرت بلند در آن  به و قوع می پیودند آکسیجن تیز دارد وشعاب سنگ های فراوانی به آن فرود می آید .
معاد کودکانه صحبت می کرد وبیشتر به مسایلی  تکیه می کرد که ازطریق  تلویزیون ها وسیدی های کیهانی آموخته بود .
به باور  وی هیچ سیاره محلی برای  آسایش انسان نیست هرگاه  ناسا باساختن خانه های  ازشیشه وکپسول های که آکسیجن تولید می کند به انسانها زمینه زیست رافراهم می سازد اما آسیب های فرود آمدن شعاب سنگ ها بازهم زنده گی انسان را در مریخ تهدید خواهد کرد .
او بیشتر به مشتری ،مریخ ،زهره ،عطارد وزحل علاقمند است زحل رابه خاطری دوست دارد که به باور وی باران های درآن  صورت می گیرد ریزه های الماس را به خود دارد .
این برآورده های کودکی بااستعداد، مایه ازتکنالوژی وپیشرفت علم معاصر  دارد یا ندارد موضوع بحث نیست اما زمانی که کودکی نه ساله ای در باره کاینات  ،ستاره ها قصه می کند استعدادش قابل تمجید می باشد ،بایدنهادهای تحصیلی  براین کودک توجه کنند واز استعداد شگرف ودرحال رشد او استفاده  کنند تا روزی کودک امروز کیهان شناس فردای افغانستان گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا