اقتصاد

قرارداد پروژه‌ لات 7A شبکه توزیعی ولتاژه متوسط برق شهر مزار شریف امضاء شد

کابل 19سنبله باختر
انجینیر محمد گُل خُلمی سرپرست  وزارت انرژی و آب پروژه  لات 7A شبکه توزیعی ولتاژه متوسط برق شهر مزار شریف را  امضا کرده است.
به گزارش آژانس باختر، سرپرست وزارت انرژی و آب هنگام امضا این قرارداد گفت: در این پروژه  بر علاوه اصلاح و نوسازی جگشن اول شهر مزارشریف، نصب دو فیدر دخولی وهفت فیدر خروجی 20 کیلوولت و ترانسفارمر داخلی0.4/20 کیلوولت، کار تمدید 14 کیلومتر سرکت کیبلی 20 کیلوولت نیز روی دست گرفته می‌شود.
خُلمی تاکید کرد که در این پروژه همچنان کار اعمارجنگشن شماره دوم شهر مزارشریف که حاوی 2 فیدر دخولی وهفت فیدر خروجی 20 کیلوولت همراه ترانسفار.مر0.4/20 کیلوولت داخلی  است نیز اجراء می‌شود. که می تواند  باعث ارایه خدمات برق رسانی بیشتر و جلوگیری از ضایعات برق وارداتی شود.
دراین مراسم  مولوی عبدالرحمان رحمانی نماینده مردم بلخ در پارلمان نیز در سخنان خود از وزارت انرژی و آب و تمویل کنندگان این پروژه عام المنفعه ابراز قدردانی کرد.
این پروژه توسط اداره  KFW جمهوری آلمان فدرال  تمویل می‌شود و توسط کمپنی مشورتی فیشنر آلمان فدرال نظارت می‌گردد. هزینه‌ی آن 2,3 میلیون یورو است و کار پروژه دوازده ماه را در بر خواهد گرفت.
این پروژه که با شرکت داخلی نوین سیمیا قرار داد شده است و به گونه تخمینی هزاران خانواده از آن  بهره‌مند میشوند. نازیلا

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا